Skip to content
تمدید ترم جاری دانشگاه علامه طباطبایی

تمدید ترم جاری دانشگاه علامه طباطبایی

معاونت آموزشی و دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در اطلاعیه‌ای مشترک از تمدید ترم جاری به مدت سه هفته برای واحدهای عملی و جبران بعضی خلاءهای موجود در دروس نظری خبر دادند.

اطلاعیه دانشگاه علامه طباطبایی

در این اطلاعیه ضمن اشاره به نقش پررنگ اساتید در آموزش الکترونیکی آمده است: «محتوای ارائه شده در کلاس‌های مجازی بعضا متنوع‌تر از کلاس‌های حضوری است، چراکه بعضی از اساتید از ابزارهای کمک‌آموزشی مانند:

  • فیلم‌های آموزشی
  • موشن‌گرافی
  • جداول و نمودارها
  • عکس و اسلاید

استقبال بیشتری نموده و اساتید کمتر متکلم وحده هستند، بنابراین می‌توان گفت در مواردی نه تنها از کیفیت آموزش  کاسته نشده بلکه ارتقا و بهبود نیز یافته است.»

در بخش دیگری از این اطلاعیه در مورد مشکلات موجود در اجرای آموزش مجازی ذکر شده است: «باوجود همه موفقیت‌ها، نمی‌توان مشکلات موجود را نادیده گرفت. مسائلی از قبیل :

  • عدم امکان و یا سخت بودن استفاده از آموزش مجازی درخصوص دروس عملی
  • نیاز به برگزاری کلاس‌های جبرانی و تکمیلی درخصوص بعضی از دروس نظری
  • مشکلات موجود در زیرساخت‌ها مانند وضعیت اینترنت کشور

که البته با بازگشت اوضاع به شرایط عادی تا شروع نیمسال بعد درراستای رفع خلاهای مرتبط با دانشگاه اقدام‌ خواهد شد. درصورتی‌که به‌دلیل ادامه بیماری کرونا کلاس‌های عملی برگزار نشوند، این دروس به‌شکل ناتمام به نیمسال بعدی منتقل شده و نمره آن در نیمسال فعلی ثبت می‌گردد»

تمدید ترم جاری

در ادامه این اطلاعیه آمده است:« نیمسال جاری ( نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸) به مدت ۳ هفته برای دروس عملی و جبران خلاءهای موجود در بعضی دروس نظری تمدید می‌گردد. چنان‌چه اساتید تعداد مصوب کلاس‌های خود را براساس برنامه‌های آموزشی برگزار کرده باشند، نیازی نیست کلاس‌ها را ادامه دهند و این بازه زمانی تمدید شده، صرف کسب آمادگی برای امتحانات خواهد شد که نحوه برگزاری این امتحانات نیز متعاقباً اعلام می‌شود.»

شرایط حذف ترم

دانشگاه علامه طباطبایی درمورد شرایط حذف ترم اعلام نموده است: «دانشجویانی مجاز به ارائه درخواست جهت حذف درس یا ترم هستند که:

  • دسترسی به امکانات اینترنتی نداشته باشند
  • خود یا خانواده آنان بیمار شده باشند
  • در تولید و توزیع اقلام بهداشتی و یا مراکز درمانی مشغول باشند

این دسته از افراد می‌توانند مدارک و مستندات لازم را حداکثر تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۹۹ به اداره آموزش دانشکده ارسال نمایند. در صورتی که با درخواست حذف آنان موافقت شود، شهریه دانشجویان شهریه پرداز برای نیمسال بعد ذخیره می‌گردد.»

خوابگاه‌های دانشجویی

امکان ارائه خدمات رفاهی دانشجویی تا اعلام ستاد مبارزه با کرونا وجود نخواهد داشت. مبالغی که دانشجویان جهت خوابگاه پرداخت نموده‌اند برای ترم‌های آینده ذخیره می‌شود و این مبالغ به دانشجویانی که فارغ التحصیل می‌شوند بازگردانده می‌شود.

https://atu.ac.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا