Skip to content

تاخیر در انتشار دفترچه کنکور دکتری دانشگاه آزاد

با توجه به پایان مهلت انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری در ۱۰ اردیبهشت‌ماه، هنوز دفترچه کنکور دکتری دانشگاه آزاد منتشر نشده و این موضوع به دغدغه داوطلبان بدل شده است.

کارنامه داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه متمرکز سال ۱۳۹۷ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و دانشگاه آزاد  از دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۳۹۷ بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

دفترچه کنکور دکتری دانشگاه آزاد

بنابراین حداقل بیش از ۱۰۰ هزار داوطلب ممکن است علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد باشند. این درحالی است که دانشگاه آزاد اسلامی تا کنون دفترچه انتخاب رشته خود را منتشر نکرده است. از ابتدای فرآیند اجرایی آزمون دکتری اعلام شده بود که فرم انتخاب رشته برای دانشگاه‌های سراسری و برای دانشگاه آزاد به صورت جداگانه منتشر می‌شود و داوطلب مجاز، امکان تکمیل هر دو فرم انتخاب رشته را خواهد‌داشت.

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۳۹۷ برای دانشگاه‌های سراسری و موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم با توجه به مهلت تمدید شده، ۱۰ اردیبهشت پایان می‌پذیرد.

انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۳۹۷ در روزهای آتی

دانشگاه آزاد نیز تنها در اطلاعیه ای اعلام کرده است که در روزهای آتی! درباره انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۳۹۷ اطلاع رسانی می‌کند. در حالی که داوطلبان زیادی در این روزها از این تاخیر دانشگاه آزاد مضطرب شده‌اند و دغدغه انتخاب یک رشته بهتر را در جایی که به آن علاقه‌مند هستند را دارند.

علت تاخیر انتشار دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۳۹۷

برخی از داوطلبان دکتری ۱۳۹۷ نیز معتقد هستند که این تاخیر به دلیل عدم تایید برخی از کد رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی از سوی وزارت علوم است و به طول انجامیدن پروسه تایید کد رشته‌های دکتری دانشگاه آزاد موجب تاخیر در تدوین و تهیه دفترچه شده است.

این در حالی است که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه‌های سراسری ظرفیت‌های هر یک از کدرشته‌ها را مشخص کرده و داوطلب می‌تواند با آگاهی از آن برای رتبه خود برنامه‌ریزی کند و در صورت عدم شانس مناسب، دیگر آن رشته را انتخاب نکند.

هم چنین تا زمانی که دفترچه انتخاب رشته دانشگاه آزاد اسلامی منتشر نشود داوطلبان از هزینه تکمیل فرم انتخاب رشته و هزینه‌های جانبی برای رفتن به مصاحبه و سایر شرایط دانشگاه آزاد بی اطلاع می مانند و نمی‌توانند برای زمان مصاحبه برنامه‌ریزی نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا