رفتن به محتوای اصلی
افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو

افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان از افزایش وام‌های دانشجویی در سال تحصیلی پیش رو خبر داد. نشست خبری وی، صبح امروز برگزار شد.

افزایش وام‌های دانشجویی

مطیعی در این نشست خبری اعلام کرد: هیئت امنای صندوق، با افزایش وام ضروری دانشجویان به بیش از ۶۰% موافقت کرده است. وی خاطر نشان کرد: وام ضروری از ۶۰۰٫۰۰۰ تومان به ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان همچنین در رابطه با افزایش وام شهریه اظهار داشت: این وام نیز در سال تحصیلی پیش رو برای مقاطع گوناگون بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

افزایش ۱۲ هزار متری سراهای دانشجویی

مطیعی در رابطه با سراهای دانشجویی اظهر داشت: در حال حاضر مجموع سراهای دانشجویی مساحتی معادل دو میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع را در برگرفته است. برنامه این است که در سال پیش رو، ۱۲ هزار متر مربع به این فضا اضافه شود.

خوابگاه‌های متاهلی

رئیس صندوق رفاه دانشجویان پیرامون خوابگاه‌های متأهلی اظهار داشت: در حال حاضر برای ۱۵۰۰ زوج خوابگاه متاهلی وجود دارد.

مطیعی افزود: طبق آمارها، در حال حاضر بیش از ۳ میلیون دانشجو داریم که تعداد واقعی زوج‌های دانشجو بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مورد اعلام شده است ولی از آنجا که بسیاری از دانشگاه‌ها فاقد خوابگاه‌ متأهلی هستند، این زوج‌ها تقاضای استفاده از خوابگاه متأهلی نمی‌دهند و این ۲ هزار و ۷۰۰ زوج نیز تقاضای وام مسکن متأهلی کرده‌اند.

بیشترین بدهکاران صندوق رفاه دانشجویان

مطیعی در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه کدام دانشگاه‌ها بیشترین بدهی را به صندوق رفاه دارند، ادامه داد: دانشگاه آزاد رتبه اول دانشگاه‌های غیرانتفاعی رتبه دوم، دانشگاه جامع علمی کاربردی رتبه سوم و دانشگاه‌های دولتی رتبه چهارم بدهکاران صندوق برای وام را تشکیل می دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا