Skip to content
دفاتر R&D و مراکز فناوری و نوآوری

دفاتر R&D و مراکز فناوری و نوآوری در دانشگاه امیرکبیر

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر: دانشگاه ما بستری ایجاد کرده تا صنایع مختلف در کشور بتوانند در محیط دانشگاه دفاتر R&D و مراکز فناوری و نوآوری را ایجاد کنند.

حسین حسینی تودشکی در نشست صاحبنظران بخش معدن که در دانشگاه امیرکبیر برگزار شد اظهار کرد: سیاست دانشگاه امیرکبیر رفع نیازهای صنایع مختلف کشور از طریق تعامل سازنده با آن‌ها است تا بر این اساس بتوانیم در اعتلای کشور سهیم باشیم.

وی ادامه داد: برای عملی شدن این مسئله، دانشگاه امیر کبیر بسترهای فراوانی فراهم کرده که برگزاری گردهمایی تخصصی با صنایع مختلف کشور یکی از جمله این فعالیت‌ها است.

دفاتر R&D و مراکز فناوری و نوآوری

حسینی تودشکی گفت: دانشگاه امیرکبیر بسترهایی را مهیا کرده تا صنایع مختلف کشور بتوانند دفاتر (R&D) و مراکز فناوری و نوآوری در محیط این دانشگاه تاسیس کنند و در حال حاضر چندین شرکت و بانک دفاتر R&D و نوآوری خود را در دانشگاه تاسیس کرده‌اند.

معاون پژوهش‌وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن اشاره به حضور داشتن دو مرکز شتابدهنده صنایع معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: امکان همکاری بسیاری از دانشکده‌ها با این صنایع معدنی وجود دارد بطوریکه بیش از ۲۰۰ عضو هیات علمی و دو هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه امیرکبیر می‌توانند در زمینه پروژه‌های معدنی فعالیت و همکاری داشته باشند.

رفع نیازهای صنایع کشور

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این نشست گفت: دانشگاه ما یکی از اهداف اساسی خود را ایفای نقش سازنده و مفید در برطرف کردن نیازهای صنایع کشور قرار داده است.

سید احمد معتمدی افزود: با توجه به شرایط کنونی کشور این دانشگاه رسالت خود را در ارتباط موثر با صنایع دانسته و می‌کوشد نقش ویژه‌ای در رفع نیازهای صنعت داشته کشور داشته باشد.

معتمدی خاطرنشان کرد: از آنجا که بخش معدن یکی از با اهمیت ترین حوزه‌های صنعتی و اقتصادی ایران محسوب می‌شود؛ بنابراین این دانشگاه برنامه دارد از پتانسیل‌های خود در این زمینه بهره ببرد.

مالک نادری، مدیر ارتباط با صنعت و کارآفرینی دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این گردهمایی اظهار داشت: تلاش ما در شرایط کنونی کشور سوق دادن ظرفیت ها و فعالیت‌های دانشگاه امیرکبیر به سوی نیازهای ملموس کشور است.

وی در ادامه از آمادگی دانشگاه امیرکبیر برای نیل به این هدف خبر داد.

سازمان ایمیدرو

رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو نیز اعلام کرد که دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای این سازمان برنامه آینده‌نگاری تدوین خواهد کرد..

خداد غریب پور ادامه داد: سازمان ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) تلاش دارد تا با دانشگاه‌های کشور ارتباطی موثر داشته باشد.

وی افزود: ما دنبال حل نیازهای صنعت به‌دست دانشگاه‌ها هستیم. 

رئیس هیات عامل ایمیدرو بیان کرد: سازمان ما ۱۷۰ عنوان نیاز خود را شناسایی کرده است که در راستای آن‌ها از پایان‌نامه‌های دوره دکتری و کارشناسی ارشد حمایت بعمل خواهد آورد.

وی عنوان کرد: سفارش خود را مبنی بر انجام آینده‌نگاری برای سازمان ایمیدرو را به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام کردیم که در این راستا مطالعات تحقیقی در مورد جایگاه سازمان در قیاس با سازمان‌های بین‌المللی نیز صورت خواهد پذیرفت.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا