Skip to content

برگزاری کارگاه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز

دکتر علیرضا جلیلی فر معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه از برگزاری کارگاه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد.

بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران در دانشگاه شهید چمران

از سوی دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز، کارگاه دو روزه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران، در محل سالن جلسات حوزه ریاست برگزار شد.

کارگاه بین‌المللی‌سازی دانشگاه‌های ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز

  • بین‌المللی سازی صرفاً حل مشکلات بین‌المللی نیست؛ مفهوم این است که برنامه‌ها را به شکلی ترسیم کنیم که گستره فعالیت‌های ما شنونده‌ای در خارج از کشور داشته باشد.
  • با توجه به ساختارهایی دانشگاه‌های ما، فعالیت‌ها در حوزه بین‌المللی سازی جسته و گریخته و به صورت موقتی است و به سرانجام نیز می‌رسد و پس‌ازآن متولیان باید منتظر بمانند ببینند می‌تواند بار دیگر وارد این چالش‌ها شده و اعتباراتی را جذب کنند.
  • ساختار محدود دفتر همکاری‌های بین‌الملل که تا پیش از این اهداف آن بسیار کوچک و محدود به تسهیل در رفتن هیئت‌علمی به سفرهای علمی و همایش‌ها و… بوده، باید تغییر یابد.
  • مهم‌ترین مسئله این است که ما چقدر فرهنگ بین‌المللی سازی را در سطوح مختلف تغیر داده و در آن راستا حرکت کرده‌ایم و این موضوع مستلزم حرکت همه‌جانبه دانشگاه است.
  • تلاش دانشگاه در بخش بین‌المللی سازی بسیار باارزشی است و جای تقدیر دارد و خوشبختانه این فرهنگ در دانشگاه شکل‌گرفته است.
  • هر دانشگاهی باید برای خود برنامه‌ریزی کرده و مأموریت‌های خود را مشخص کند. برخی از دانشگاه‌ها ممکن است در بُعد پژوهش، همایش‌ها، آموزش و … بتوانند همکاری‌های بین‌المللی داشته باشد و باید این بسترها را ترسیم کرد.
  • در بخش پژوهش و فناوری باید بپذیریم دانشگاه را نمی‌توان بسته اداره کرد و لازم است با سایر دانشگاه‌های دنیا ارتباط داشت؛ چندین نقطه‌ضعف در بخش بین‌المللی شدن داریم که باید این مسائل برطرف شود.

در ادامه دکتر کریم لویمی مطلق مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین‌الملل دانشگاه شهید چمران اهواز، اعلام کرد: این دانشگاه به همراه ۵ دانشگاه علامه، فردوسی مشهد، شیراز، کردستان و زاهدان و ۳ دانشگاه اروپایی از کشورهای اسپانیا، اسکاتلند و اتریش پروپوزال تحت عنوان بین‌المللی سازی دانشگاه‌های ایران تهیه‌ کرده‌اند که به اتحادیه اروپا ارائه‌شده و توانستند گرنت موردنظر را برای این پروژه تحقیقاتی ۳ ساله جذب نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا