Skip to content
بیمه آتش سوزی

آشنایی با بیمه آتش سوزی و هزینه‌های آن

همانطور که در یادداشت چرا اینقدر آسیب پذیریم؟ گفته شد، دو دلیل عمده اینکه افراد بیمه نمی‌شوند، عدم آشنایی با انواع گوناگون بیمه‌ها و اطلاع نداشتن از هزینه آن‌هاست. در این یادداشت، به بررسی بیمه آتش سوزی پرداخته می‌شود. بیمه‌ای که اگرچه ممکن است نرخ استفاده از خدمات بیمه‌ای آن کم باشد، اما در صورت بروز حادثه، از هزینه سنگینی جلوگیری می‌کند.

بعد از حادثه‌ای که در ساختمان پلاسکو اتفاق افتاد، این بیمه برای مدتی جلب توجه می‌کرد، اما متاسفانه تب آن که فروکش کرد استقبال مردم نیز کمتر شد.

تعریف بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی یک نوع بیمه است که به شما در صورت وقوع حادثه‌ای مانند آتش سوزی، از خسارت‌های ناشی از آن محافظت می‌کند. این بیمه معمولاً توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود و پوششی برای خسارات ناشی از حریق در ساختمان‌ها، محتویات داخل آن، ابزارها و ماشین‌آلات، موجودیت‌های مالی و سایر خسارات پوشش می‌دهد.

پوشش بیمه آتش سوزی ممکن است شامل خسارات از جمله از دست رفتن، سرقت یا خسارت به دارایی‌های شخص ثالث نیز باشد که در هنگام وقوع حادثه آتش‌سوزی، شما مسئول خسارت‌های ناشی از آن می‌شوید. برای اینکه میزان حق بیمه‌ای که باید پرداخت کنید را تعیین کنید، شرکت بیمه نیاز دارد تا با توجه به موقعیت جغرافیایی ساختمان، استفاده از مصالح ساختمانی، نوع فعالیت، اندازه ساختمان و سایر فاکتورهای تعیین شده، حق بیمه‌ای را برای شما تعیین کند.

 قرارداد بیمه آتش‌سوزی به عنوان یک توافق میان بیمه گذار و بیمه گر است. بر اساس این قرارداد، بیمه‌گر متعهد می‌گردد در قبال دریافت حق بیمه، خسارت وارد به مورد بیمه (اموال بیمه شده) را در صورت وقوع آتش سوزی به میزانی که بیمه گذار اعلام کرده و حق بیمه خود را بر آن مبنا پرداخت نموده، انجام دهد.

هزینه بیمه

برای محاسبه هزینه بیمه آتش سوزی، متغیرهایی از قبیل متراژ ملک، نوع ساختمان و ارزش لوازم منزل در نظر گرفته می‌شود.

بر اساس تعرفه‌های بهار ۱۳۹۸، برای یک آپارتمان با سازه فلزی و متراژ ۹۰ متر که ۵۰ میلیون تومان ارزش لوازم داخل منزل است، مبلغ بیمه آتش سوزی در حدود ۲۵ هزار تومان می‌شود.. بله. فقط ۲۵ هزار تومان!

تخفیف ویژه برای اعضای سازمان

سایت بیمیتو با در نظر گرفتن تسهیلات ویژه‌ای برای اعضای سازمان، نسبت به در نظر گرفتن تخفیف ۲۵ درصدی تا سقف ۴۰ هزار تومان اقدام کرده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا