رفتن به محتوای اصلی
چگونه پرسنل شرکت خود را بیمه تامین اجتماعی نماییم؟

چگونه پرسنل شرکت خود را بیمه تامین اجتماعی نماییم؟

بر اساس آنچه در قانون کار ذکر شده، کلیه افرادی که تحت پوشش این قانون هستند لازم است تا دارای بیمه تامین اجتماعی باشند. پس در صورتی که شما صاحب یک کسب و کار هستید، ضروری است نسبت به دریافت کد کارگاهی اقدام کرده و پرسنل شرکت خود را بیمه تامین اجتماعی نمایید.

دریافت کد کارگاهی تامین اجتماعی

کارفرمایان کارگاه های مشمول قانون لازم است حداکثر تا ۱۵ روز پس از تاریخ تاسیس کسب و کار خود، به منظور بیمه کردن کارکنان به شعبه تامین اجتماعی مرتبط با نشانی کارگاهی خود مراجعه نمایند و نسبت به دریافت کد کارگاهی اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز جهت نامنویسی کارگاه حقوقی

  1. اساسنامه شرکت
  2. شرکت نامه
  3. روزنامه رسمی شامل آگهی تاسیس و تغییرات
  4. کپی شناسنامه و کارت ملی مدیر عامل
  5. فرم تعهد نامه و ارسال لیست

بازرسی و تائید کارگاه

پس از درخواست شما به شعبه، جهت بازرسی و تائید کارگاه به نشانی ذکر شده در فرم درخواست شما مراجعه خواهد شد. در مورد نشانی کارگاه دو نکته را به یاد داشته باشید:

۱ – لازم است نشانی درخواست شده با نشانی اعلام شده در آخرین آگهی روزنامه رسمی شرکت مطابقت داشته باشد.

۲ – در یک نشانی، صرفاً یک کارگاه می تواند فعال باشد.

ارائه لیست ماهانه و پرداخت آن

پس از تائید کارگاه، می توانید پرسنل شرکت خود را بیمه تامین اجتماعی کنید. به ارائه لیست ماهانه تامین اجتماعی و پرداخت آن اقدام نمایید. به یاد داشته باشید مهلت ارائه لیست هر ماه تا پایان ماه بعدی آن است و پرداخت آن با توجه به تاریخ مندرج در فیش باید صورت پذیرد.

در صورت تاخیر در ارائه لیست مشمول ۲۰ درصد جریمه و در صورت تاخیر در پرداخت لیست مشمول ۲ درصد جریمه خواهید شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا