Skip to content
تعویق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما

تعویق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به دلیل شیوع ویروس کرونا

به دنبال اپیدمی ویروس کرونا و آسیب‌های اقتصادی در پی آن، سازمان تامین اجتماعی بر اساس دستور رئیس‌جمهور نسبت به تعویق احکام اجرایی اقدام نموده و همچنین به منظور حمایت از کارفرمایان، تعویق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای ده رسته آسیب دیده به مدت سه ماه ابلاغ شد.

تعویق احکام اجرایی تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی

بر اساس دستور رئیس جمهور در جلسه ۲۷ اسفند ۱۳۹۸، تمامی احکام اجراییه سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی در خصوص موسسات و فعالان اقتصادی و سایر موارد آن اعم از مسدود کردن حساب‌ها و توقیف اموال، تا سه ماه به تعویق خواهد افتاد.

تعویق پرداخت حق بیمه سهم کارفرما

بر اساس اعلام معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی و پیرو دستورهای رئیس‌جمهور و تصمیمات متخذه کارگروه معاونت اقتصادی رئیس جمهور، کارفرمایانی که در جز ۱۰ رسته مشمول قرار می‌گیرند، می‌توانند نسبت به ارسال لیست حقوق و مزد ماهیانه مربوط به ماه‌های اسفند ۱۳۹۸، فروردین و اردیبهشت ۱۳۹۹ بدون پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی (۲۰درصد حق بیمه سهم کارفرمایی) اقدام کنند. بر این اساس، این کارفرمایان می‌توانند پس از اتمام دوره یاد شده در تیرماه ۱۳۹۹ در صورت عدم توانایی پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی ماه‌های یاد شده نسبت به پرداخت تدریجی و تا حداکثر پایان سال ۱۳۹۹ اقدام نمایند.

شایان ذکر است سازمان تامین اجتماعی ضمن صدور دستور اداری لازم برای واحدهای اجرایی تابعه، فهرست ۱۰ رسته از فعالیت‌ها در بخش های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی که بیشترین آسیب را از این ناحیه متحمل شده‌اند، ابلاغ کرد.

کارفرمایان مشمول استفاده از تسهیلات

فهرست فعالیت‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و صنوف تولیدی و خدماتی آسیب‌پذیر از کرونا به شرح زیر اعلام شده است:

  • مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها و موارد مشابه به تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت.
  • مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی و پذیرایی و تفریحی و خدماتی بین راهی و موارد مشابه به تشخیص وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی
  • حمل و نقل عمومی مسافر درون‌شهری و برون‌شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی.
  • دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری.
  • تولید و توزیع پوشاک.
  • تولید و توزیع کیف و کفش.
  • مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه.
  • مراکز و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی.
  • مراکز و مجتمع‌های فرهنگی و آموزشی.
  • مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا