طرح تجاری یا پروپزال، مقدمهای است بر نگارش طرح کسب و کار یا Business Plan. البته درباره بسیاری پروژهها، شما نیازی به نگارش طرح کسب و کار ندارید و تدوین یک پروپزال تجاری قوی برای شما کافی خواهد بود. پروپزال، گاهی به تشخیص خودتان برای پیشنهاد یک پروژه است و گاهی در تکمیل روند مذاکرات گرفتن یک کار، نیاز به نوشتن پروپزال برای آن دارید.

سرفصل های کارگاه آموزشی پروپزال تجاری
۱ – انتخاب موضوع پروپزال
در صورتی که پروپزال حین مذاکرات تجاری مورد نیاز باشد، نیازی به این مرحله نیست و موضوع کاملاً شفاف است. اما در حالتی که خودتان میخواهید یک طرح تجاری را پیشنهاد دهید، میبایست آیتمهایی را برای پیشنهاد موضوع در نظر بگیرید که در بخش اول کارگاه، در مورد آن صحبت خواهد شد.
۲ – نگارش مقدمه
بر خلاف چیزی که برخی درباره مقدمه فکر میکنند و آن را نخوانده به سراغ اصل مطلب میروند، در پروپزال، مقدمه یکی از کلیدیترین بخشهاست. در مقدمه کلیات موضوع مورد بحث، اهداف و ضرورت مورد بررسی قرار میگیرد.
۳ – گامهای پروژه
در این بخش، گامهای پروژه به ترتیب بیان خواهد شد و الزامات هر گام و عملیاتی که لازم است برای آن صورت بگیرد شرح داده میشود.
۳-۱- برنامه زمانی
برنامه زمانی اجرای پروژه، یکی از ضروریترین قسمتهای طرح تجاری است که شیوه تدوین آن در کارگاه آموزش داده خواهد شد.
۳-۲- هزینه پروژه
جداول مالی یا ریز هزینههای پروژه نیز یکی از بخشهای اصلی طرح تجاری است. این بخش لازم است با دقت و ظرافت بسیار تنظیم شود؛ چرا که برای بسیاری مخاطبان، این بخش بهعنوان بخش اصلی و تعیین کننده قلمداد میشود.
۴ – رزومه تیم اجرایی
پس از اثبات لزوم اجرای انجام پروژه و ارائه اطلاعات ضروری پیرامون آن و متقاعد ساختن کارفرما، ضروری است او به این باور برسد که شما یا تیم اجرایی تان صلاحیت انجام این طرح را دارید. در این بخش، شیوه تدوین رزومه تیم اجرایی شرح داده خواهد شد.
مدرسان کارگاه
دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی
- دکتری برنامهریزی آموزشی
- مدرس دورههای Training of Trainers (TOT) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- عضو انجمن تسهیلگران جهانی (IAF)
- مدرس و طراح آموزشی دورههای کارآفرینی و کسب و کار در مجموعه ایده بازار دانشگاه امیرکبیر
- صاحب امتیاز و مدیر مسوول فصلنامه تخصصی طراحی صنعتی چهارباغ
- مولف کتاب “کارگاههای آموزشی” در رابطه با سرفصلهای دوازده کارگاه برگزار شده
منتشر شده توسط دفتر امور انجمنهای علمی - مولف کتاب “همه آن کاغذها…” درباره طرح نویسی، گزارش نویسی و مستندسازی در سازمانهای مردم نهاد
محمدرضا شمشیرگر
- کاندیدای دکتری مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی) دانشگاه تهران
- کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک
- مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- مدرس دورههای MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
- مدرس کارگاههای آموزشی وزارت علوم در دانشگاههای کشور
- مترجم کتاب «۹۰ روز نخست یک مدیر»، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ دوم: ۱۳۹۷
زمان برگزاری دوره

مکان برگزاری دوره
باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران
هزینه شرکت در کارگاه
هزینه شرکت در این کارگاه شامل موارد ذیل است:
- دریافت بسته آموزشی
- طی دوره آموزشی ۴ ساعته
- پذیرایی میان وعده
- دریافت گواهی نامه پایان دوره
- دریافت ۴ امتیاز در سامانه سازمان
- هزینه حضور برای اعضای سازمان: ۴۵ هزار تومان
- هزینه حضور برای دانشجویان دانشگاه تهران: ۹۰ هزار تومان
- هزینه حضور برای سایرین: ۱۵۰ هزار تومان
پنل ثبت نام
ثبت نام اعضای سازمان بینالمللی دانشگاهیان