کارگاه آموزشی تدوین استراتژی با هدف آموزش این مهارت تشکیل میشود. تدوین استراتژی یک تخصص در حوزه مدیریت است اما حتی در زندگی افرادی که به صورت هدفمند برای آینده خود برنامهریزی میکنند هم میتواند ایفای نقش کند. تدوین استراتژی به روش SWOT یکی از متداول ترین و حرفهای ترین روش هایی است که در دنیا از آن استفاده میشود. در این کارگاه یک روزه، با این روش آشنا می شوید و به صورت عملیاتی آن را پیاده سازی خواهید کرد.
سرفصل های کارگاه SWOT
۱ – انتخاب مورد برای تدوین استراتژی
در مرحله انتخاب مورد، مشخص میکنیم که پیرامون چه مجموعه ای می خواهیم استراتژی خود را تدوین کنیم. این موضوع ممکن است یک کسب و کار، یک سازمان، یک استارت آپ یا مواردی از این دست باشد. به تناسب مورد انتخابی، سراغ گام بعدی خواهیم رفت
۲ – شناسایی عناصر چهارگانه قوت ها، ضعف ها، فرصتها و تهدیدها

این گام خود شامل چهار مرحله است که در هر مرحله، یکی از عناصر SWOT را استخراج میکنیم. روش های متفاوتی برای شناسایی و استخراج عوامل چهارگانه قوت ها، ضعف ها، فرصتها و تهدیدها وجود دارد که به هر کدام پرداخته خواهد شد
۳ – ترکیب عناصر و تدوین استراتژی
بدون شک، پیچیده ترین مرحله تدوین استراتژی به روش SWOT مرحله ترکیب عناصر است. در این مرحله بر اساس اصولی که وجود دارد، عناصر دو به دو با هم ترکیب شده و از ترکیب آن ها استراتژی ها به دست می آید.
۴ – دسته بندی استراتژی ها
پس از به دست آمدن استراتژی ها، اینک نوبت به دسته بندی آن هاست تا مشخص شود در چه حوزههایی قرار است استراتژی ها پیاده سازی شوند. این مرحله نیاز به تبحر فرد و تسلط او بر حوزههای مختلف دارد.
۵ – نگارش برنامه به تناسب استراتژی
در مرحله پایانی، به تناسب هر استراتژی به دست آمده، یک یا چند برنامه مشخص میشود که اجرای این برنامه ها میتواند منجر به تحقق استراتژی تدوین شده گردد.
مدرسان کارگاه
دکتر آیدین مهدیزاده تهرانی
- دکتری برنامهریزی آموزشی
- مدرس دورههای Training of Trainers (TOT) وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
- عضو انجمن تسهیلگران جهانی (IAF)
- مدرس و طراح آموزشی دورههای کارآفرینی و کسب و کار در مجموعه ایده بازار دانشگاه امیرکبیر
- صاحب امتیاز و مدیر مسوول فصلنامه تخصصی طراحی صنعتی چهارباغ
- مولف کتاب “کارگاههای آموزشی” در رابطه با سرفصل های دوازده کارگاه برگزار شده
منتشر شده توسط دفتر امور انجمنهای علمی - مولف کتاب “همه آن کاغذها…” درباره طرح نویسی، گزارش نویسی و مستندسازی در سازمان های مردم نهاد
محمدرضا شمشیرگر
- کاندیدای دکتری مدیریت دولتی (خط مشی گذاری عمومی) دانشگاه تهران
- کارشناسی ارشد مدیریت استراتژیک
- مدرس دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
- مدرس دورههای MBA دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران
- مدرس کارگاه های آموزشی وزارت علوم در دانشگاههای کشور
- مدیرعامل شرکت یادگار درخشان آریا (از سال ۱۳۸۲)
زمان و مکان برگزاری دوره
زمان برگزاری

با توجه به اینکه بیشتر شرکتکنندگان شاغل و یا در طول هفته مشغول به تحصیل هستند، برای حضور حداکثری علاقهمندان روز پنجشنبه جهت برگزاری دوره SWOT در نظر گرفته شده است.
این کارگاه در روز پنجشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ برگزار خواهد شد.
مکان برگزاری
عمارت شمسا دانشگاه تهران، میزبان برگزاری این رویداد خواهد بود.

هزینه شرکت در کارگاه
هزینه شرکت در کارگاه یک روزه SWOT شامل موارد ذیل است:
- دریافت بسته آموزش
- طی دوره آموزشی یک روزه
- میان وعده صبح
- ناهار
- میان وعده عصر
- دریافت گواهی نامه پایان دوره
- دریافت ۸ امتیاز در سامانه سازمان
هزینه حضور برای اعضای سازمان: ۹۵ هزار تومان
هزینه حضور برای دانشجویان دانشگاه تهران: ۱۵۰ هزار تومان
هزینه حضور برای سایرین: ۱۹۵ هزار تومان
پنل ثبت نام
ثبت نام اعضای سازمان بینالمللی دانشگاهیان
ثبت نام دانشجویان دانشگاه تهران + سایرین
شرکت در کارگاه آموزشی تدوین استراتژی به دانشجویان رشتههای مدیریت توصیه میشود.