Skip to content
ارائه وام به 80 هزار دانشجوی پزشکی

ارائه وام به ۸۰ هزار دانشجوی پزشکی

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص ارائه وام به دانشجویان پزشکی گفت: در سال ۹۸ به ۸۰ هزار دانشجوی پزشکی مبلغ بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان وام پرداخت شد که بالغ بر ۸۰% این وام‌ها از محل منابع اختصاصی صندوق پرداخت گردید.

ارائه وام

بهروز رحیمی بیان کرد: تلاش ما در راستای تدوین یک برنامه ۱۸ ماهه برای فعالیت‌های صندوق بوده است. بازه زمانی این برنامه جامع تا پایان سال ۹۹ است تا فرصت عمل به تعهدات خود را داشته باشیم. در همین راستا مهمترین کار ما در سال ۹۸ ارایه وام به تعداد ۸۰ هزار دانشجو بوده است به گونه‌ای که در این بازه زمانی بیشتر از هزار و دویست میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام به دانشجویان پرداخت نمودیم که بالغ بر از ۸۰ درصد این وام‌ها از محل منابع اختصاصی صندوق پرداخت شده است.

وی اظهار داشت: هرگونه فعالیت و اقدام اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی که در صندوق رفاه دانشجویی به‌وقع می‌پیوندد، چنانچه خروجی آن در رفاه و آسایش دانشجو موثر نباشد، اشکال دارد.

وظایف صندوق

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور ضمن اشاره به معنادار بودن صندوق رفاه با دانشجو و دانشگاه تاکید کرد: به همین دلیل تلاش داریم در کنار دانشجویان باشیم و خود را مکلف می‌دانیم که :

  • به خوابگاه‌های دانشجویی سر بزنیم.
  • در کنار فعالیت‌های دانشجویان باشیم.
  • از همه فعالیت‌های هنری، ورزشی، علمی و فرهنگی دانشجویان حمایت معنوی، اجتماعی و مادی به‌عمل آوریم.
  • درمورد هر اتفاقی که دانشجو محور آن است حمایت‌های لازم را داشته باشیم.

بازدید‌ از دانشگاه‌ها

وی بازدیدهای معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی را اقدامی مثبت برشمرد و عنوان کرد: دیگر اقدام مهم بازدیدهای صورت گرفته از ۲۲ دانشگاه علوم پزشکی بود. دیدار چهره به چهره با این عزیزان به ما در شناخت بهتر مشکلات و چالش‌های دانشجویان کمک شایانی کرد.

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: اعتقاد من این است که صندوق رفاه نباید تحت هیچ شرایطی از بدنه دانشجویی جدا باشد و این دو با وجود یکدیگر است که معنا می‌یابند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا