Skip to content
برگزاری آزمون‌ها در شرایط بحرانی کرونا

برگزاری آزمون‌ها در شرایط بحرانی کرونا

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری: مکانیزم‌های مختلفی برای برگزاری آزمون‌ها در شرایط بحرانی ناشی از شیوع ویروس کرونا پیش‌بینی کرده‌ایم.

نشست بین‌المللی کارگروه آموزش

براساس گزارش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دومین نشست کارگروه ویژه آموزش کشورهای عضو سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد یونسکو، از طریق ویدیوکنفرانس و به‌صورت هم‌زمان در سرتاسر دنیا برگزار گردید.

دکتر علی خاکی صدیق در طی این نشست غیرحضوری و مجازی، به ادامه روش‌های گوناگون آموزش‌های غیرحضوری و مجازی برای دانش‌آموزان و دانشجویان کشور اشاره کرد و ضمن اشاره به نمونه‌های این‌گونه آموزش‌ها مانند:

  • روش‌های آموزش مجازی
  • رادیو تلویزیون
  • شبکه‌های اجتماعی و اینترنت

به عوامل مهمی از جمله انعطاف‌پذیری، استاندارد و ترکیبی در برگزاری امتحانات و آزمون‌های دانشگاه‌ها اشاره نمود که هر کدام براساس وضعیت و امکانات در دسترس مراکز آموزشی کشور اتخاذ و به مرحله اجرا خواهند رسید.

برگزاری آزمون‌ها

دکتر خاکی صدیق اظهار داشت که امیدوار است شرایط اضطراری کنونی ناشی از شیوع بیماری کوید-۱۹ هرچه زودتر برطرف شود و به تبع آن نیز وضعیت آموزش و آزمون‌های دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی در کشور به روال طبیعی خود برگردد.

وی در ادامه افزود: درصورتی‌که شرایط ناشی از کرونا ادامه یابد، مکانیزم‌ها و راه‌کارهای ترکیبی متفاوتی جهت برگزاری آزمون‌ها و امتحانات دانشجویان پیش‌بینی شده است. برخی از این روش‌ها به شرح ذیل است:

  • ازریابی دانشجویان به‌صورت الکترونیکی توسط اساتید
  • برگزاری آزمون در پایان هر یک از جلسات آموزش مجازی
  • آزمون‌های شفاهی ازطریق اینترنت
  • انجام پروژه‌های کاری توسط دانشجویان

آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان سخنان خود تاکید کرد: آزمون ورودی دانشگاه‌ها در کلیه مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری همچون گذشته و مطابق روال سال‌های پیش برگزار خواهد شد و چنان‌چه لازم باشد، با چند هفته تاخیر انجام می‌شود.

شیوع ویروس کرونای جدید در اکثر کشورهای دنیا و هم‌زمان در ایران باعث تعطیلی بسیاری از مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها شده است. لازم‌به‌ذکر است ۱۲ کشور از جمله ایران، پیشگام گفتمان و تعامل بین‌المللی با یونسکو درخصوص موضوع ویروس کرونا هستند.

https://msrt.ir/

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا