Skip to content
تدریس مجازی همه دروس نظری دانشگاه‌ها

تدریس مجازی همه دروس نظری دانشگاه‌ها

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم درخصوص تدریس مجازی دروس گفت: دانشگاه‌ها توانستند کلیه دروس نظری نیمسال تحصیلی جاری را با استفاده از روش‌های مجازی و الکترونیکی ارائه کنند.

تدریس مجازی

علی اکبر صفوی ضمن بیان مطلب فوق بیان داشت: تاکنون موردی مبنی برعدم برنامه‌ریزی یک دانشگاه درراستای اجرای آموزش‌های مجازی دریافت نکرده‌ایم. این به آن معناست که تمام دروس نظری دانشگاه‌ها از طریق روش‌های الکترونیکی تدریس شده و دانشگاه‌ها موفق شده‌اند به هر روشی که شده، گلیم خود را در حوزه آموزش‌های مجازی از آب بیرون بکشند.

وی در ادامه به فرارسیدن پایان ترم تحصیلی دانشگاه‌ها اشاره و تصریح کرد: مطابق گزارش‌های کارگروه آموزش‌های الکترونیکی، ۱۰۰% دروس نظری ارایه گردیده و آماری درخصوص دانشگاه یا دانشکده‌ای که نتوانسته باشد درسی را به‌صورت مجازی ارائه کند نداشته‌ایم.

آقای صفوی افزود: برای اساتیدی که امکان ادامه همکاری در آموزش‌های مجازی را نداشته باشند، استاد جایگزین از طرف دانشگاه‌ها درنظر گرفته شده است.

سناریوهای ترم تابستان

رییس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درمورد نحوه ادامه آموزش‌های الکترونیکی در ترم تابستان توضیح داد: برای ترم تابستان سه سناریوی پیشنهادی درنظر گرفته‌ایم:

  • طولانی شدن امتحانات پایان ترم که بعضی دانشگاه‌ها در تیرماه و تعدادی دیگر تا شهریورماه این امتحانات را برگزار نمایند.
  • جبران طول ترم
  • برگزاری بخشی از کلاس‌های آزمایشگاهی که دانشگاه‌ها می‌توانند از فرصت تابستان برای ارایه این دروس استفاده کنند.

واحدهای عملی

ترم تحصیلی دانشگاه‌ها با آموزش‌های مجازی به پایان رسیده‌است و از شنبه هفته آینده دانشجویان با اولویت مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری جهت انجام فعالیت‌های واحدهای عملی و کارگاهی به دانشگاه‌ها مراجعه می‌نمایند.

گفتنی است شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته باعث تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شد، اما از همان ابتدا دانشگاه‌ها با راه‌اندازی یا تقویت زیرساخت‌های آموزش‌های الکترونیکی خود، ارائه دروس نظری را به‌شیوه مجازی و غیرحضوری آغاز کردند و توانستند کلیه این دروس را پوشش دهند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا