Skip to content
جایگاه ۱۵ علمی دنیا

کسب جایگاه ۱۵ علمی دنیا در سال ۲۰۲۰

وزیر علوم ضمن اشاره به نیازمندی کشور به تعاملات علمی بین‌المللی، پیش‌بینی کرد ایران در سال جدید میلادی جایگاه ۱۵ علمی دنیا را کسب کند.

جایگاه ۱۵ علمی دنیا

دکتر منصور غلامی مهمترین دستاوردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ۴۰ سال پس از انقلاب اسلامی را تربیت نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص در دانشگاه‌های داخلی عنوان کرد و تاکید نمود که برای تامین نیروی تخصصی در هیچ بخش فنی، صنعتی و علمی نیازی به خارج از کشور نداریم.

دکتر غلامی ادامه داد: وجود ارتباطات علمی با سایر کشورهای جهان و شکل گیری تعاملات بین‌المللی در جهت مبادله علوم و دستاوردهای نوین علمی و توسعه علوم نوین ضروری است.

وی در ادامه گفت: حوزه تحقیقات علمی در مجموعه آموزش عالی کشور در سطوح و رشته‌های مختلف و در لبه‌های نوین علم هم انجام شده و هم در حال اجرا است، به گونه‌‍‌ای که ایران در میان کشورهای جهان دارای رتبه‌ ۱۶ است و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۰ به رتبه ۱۵ دست پیدا کنیم.

وی همچنین توضیح داد: نکته مهم و خوشحال کننده این است که دستاوردهای علمی کشور ما به تدریج تبدیل به فناوری‌ها و سیستم‌های کاربردی می‌شود و هم اکنون تعداد بیش از ۹۷ مرکز رشد در کشور وجود دارد.

وظیفه این مراکز رشد و شتابدهنده‌ها پشتیبانی و حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های جوان تازه تاسیس و صاحبان ایده‌های نو است و تعداد بیش از ۴۳ پارک علم وفناوری که در کشور وجود دارند به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان می‌پردازند.

دکتر غلامی توضیح داد: پارک‌های علم و فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان را حمایت می‌کنند و سبب می‌شوند دستاوردهای آنها به ثمر رسیده و اشتغال پایداری نیز شکل بگیرد.

وزیر علوم در پایان گفت: علم در دنیا به سرعت در حال تغییر است و ما نیز وظیفه داریم همسو با این تغییرات تلاش‌های خود را به طور مستمر پیگیری کنیم تا بتوانیم حضور موثری در عرصه جهانی داشته باشیم.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا