Skip to content
حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مناطق سفید از 17 خرداد

حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مناطق سفید از ۱۷ خرداد

معاون آموزشی وزیر علوم: امکان حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مناطق سفید در دانشگاه از تاریخ ۱۷ خرداد جهت انجام فعالیت‌های عملی ازقبیل استفاده از آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها وجود دارد.

حضور دانشجویان کارشناسی ارشد مناطق سفید

علی خاکی‌صدیق گفت: اخیرا شرایط حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها توسط ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم شده است و دانشگاه‌های واجد این شرایط امکان بازگشت دانشجویان را دارند.

خاکی‌صدیق ادامه داد: اولویت بازگشت دانشجویان با مقطع کارشناسی ارشد جهت تکمیل پژوهش‌ها و پروژه‌های عملی است؛ درحال حاضر بسیاری از دانشگاه‌ها با استفاده از روش‌های مجازی دروس را به‌پیش می‌برند و در حال اتمام مباحث درسی هستند.

وی اظهار داشت: توصیه اصلی ما به دانشگاه‌ها ادامه آموزش غیرحضوری و مجازی است، بااین‌حال قسمت عمده‌ای از فعالیت دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد پژوهشی بوده و به حضور در آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها نیاز دارد که این امر با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی وزارت بهداشت ممکن خواهد بود.

ممنوعیت در مناطق قرمز

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: حضور دانشجویان ساکن در شهرهای با وضعیت قرمز در دانشگاه‌ها ممنوع است. آموزش الکترونیکی برای آن‌ها ادامه می‌یابد و فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی نیز باید منتظر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بماند.

وی افزود: باید ترم تحصیلی برای هر دانشجویی که نتواند دروس را به پایان برساند ادامه یابد و طول ترم نیز در سنوات دانشجو محاسبه نمی‌شود تا صدمه‌ای به دانشجویان وارد نگردد. 

امتحانات حضوری

علی خاکی‌صدیق درخصوص برگزاری امتحانات پایان ترم توضیح داد: ستاد ملی مقابله با کرونا بخشنامه‌ای در رابطه با برگزاری امتحانات صادر کرد. براساس این بخشنامه، درصورتی ‌که حضور دانشجویان با رعایت کلیه پروتکل‌های بهداشتی و مجوز این ستاد فراهم باشد، آزمون‌ها را می‌توان حضوری برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: با همه این تفاسیر، اولویت اصلی ما حفظ سلامتی دانشجویان، اساتید و کارکنان است و در همین راستا چنان‌چه بنابر هر دلیلی دانشگاه قادر نباشد آزمون را به‌صورت حضوری برگزار کند، باید بنا به شرایط تصمیم بگیرد.

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درمورد دانشجویانی که بنابر هر دلیلی به امکانات الکترونیکی دسترسی ندارند گفت: دانشجویانی که به‌دلیل محدودیت‌های مکانی و تجهیزاتی امکان استفاده از آموزش‌های الکترونیکی را ندارند، مطابق با سند ۲۰ بندی، امکان حذف ترم بدون احتساب در سنوات و یا حذف درس برای آن‌ها مقدور گردد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا