Skip to content
دستورالعمل بهداشتی فعالیت‌ دانشجویان دکتری ابلاغ شد

دستورالعمل بهداشتی فعالیت‌ دانشجویان دکتری ابلاغ شد

مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران: دستورالعمل بهداشتی فعالیت‌های‌ پژوهشی و آموزشی دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکتری در اردیبهشت‌ماه سال جاری ابلاغ شد.

دستورالعمل بهداشتی

دکتر یوسف مقدس ضمن بیان مطلب فوق گفت: با توجه به تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر بازگشایی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به‌صورت تدریجی از ۱۷ خردادماه و به‌تبع آن افزایش میزان حضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه، لازم است پروتکل‌های بهداشتی بیش از هرزمان دیگری برنامه‌ریزی و اجرا شود.

وی ادامه داد: از نخستین روزهای طرح مسئله حضور دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه، به دستور معاونت دانشجویی دانشگاه تهران، شروع به آماده کردن و ابلاغ مجموعه‌ای با عنوان دستورالعمل بهداشتی فعالیت آموزشی، پژوهشی دانشجویان مقطع دکتری در خصوص ویروس کووید ۱۹، در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۹ کردیم.

بخش‌های مختلف دستورالعمل

مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران درخصوص بخش‌های مختلف دستورالعمل بهداشتی توضیح داد: این دستورالعمل دارای سه بخش زیر است:

  • ضوابط بهداشتی مبارزه با بیماری کرونا مبتنی بر آئین‌نامه‌های وزارت بهداشت
  • پرسشنامه ارزیابی سلامت دانشجویان
  • تعهدنامه رعایت ضوابط بهداشتی توسط دانشجو متقاضی

دکتر مقدس ناکید کرد: در جلساتی که در حوزه دانشجویی داشتیم، تصمیم گرفته شد که با توجه به این‌که رعایت بهداشت فردی نقش پررنگ و به‌سزایی در جلوگیری از شیوع و کنترل این بیماری دارد، همزمان با شروع مجدد فعالیت‌های دانشگاه، مفاد این تعهدنامه تشریح شده و بر نظارت و اجرای کامل آن در تمامی اماکن آموزشی و پژوهشی دانشگاه تاکید شود.

محورهای اصلی تعهدنامه

دکتر یوسف مقدس محورهای اصلی این تعهدنامه را به شرح زیر عنوان کرد:

  • رعایت فاصله فیزیکی
  • خودداری از حضور در اماکن پرجمعیت
  • استفاده از ماسک صورت
  • مراجعه به مراکز درمانی در صورت مشاهده علائم سرماخوردگی و سایر اقدامات پیشگیرانه

مدیر کل بهداشت و سلامت دانشگاه تهران در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: واضح است که تأکید و نظارت بر رعایت و اجرای کامل بندهای این تعهدنامه در واحدهای دانشگاه می‌تواند نقش تأثیرگذاری در جلوگیری از شیوع این بیماری در محیط دانشگاه داشته باشد. بنابراین از تمام همکاران و مدیران دانشگاه درخواست داریم که در مجموعه تحت مدیریت خود، درراستای اجرای کامل این تعهدنامه، پیش‌بینی‌ها و تدارک لازم را اعمال نمایند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا