Skip to content
پذیرفته‌شدگان کارشناسی ارشد ناپیوسته دانشگاه تهران

شرط استخدام پژوهشگران در دانشگاه تهران

دکتر رحیمیان معاون پژوهشی دانشگاه تهران پیرامون جزئیات استخدام پژوهشگران در دانشگاه تهران عنوان داشت: بر اساس آیین‌نامه‌ای که جدیداً ابلاغ شده است، در صورتی که افراد پروژه‌های پژوهشی کاربردی داشته باشند، بر اساس زمانی که استاد، موسسه پژوهشی و یا دانشکده تقاضا داشته باشد و فرد منبع مالی لازم را داشته باشد در دانشگاه به صورت قراردادی استخدام می‌شوند.

مدت قرارداد پژوهشگران

معاون پژوهشی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه این پژوهشگران در مدت زمانی که در دانشگاه قرارداد دارند، بیمه می‌شوند، افزود: این همکاری ممکن است ۳ ماه، ۶ ماه و یکسال به طول انجامد؛ حتی ممکن است در صورت نیاز این قرارداد بیش از یکسال هم تمدید شود.

افزایش حقوق در قالب کارانه و حق التحقیق

رحیمیان با اشاره به اینکه حداقل حقوق و مزایای ماهیانه پژوهشگر براساس حداقل حقوق و دستمزد قانونی مشمولان قانون کار محاسبه می‌شود، خاطرنشان کرد: متقاضی طرح (عضو هیات علمی مجری و یا موسسه) در صورت وجود اعتبار مجاز است از محل درآمد اختصاصی طرح پژوهشی و یا اعتبار ویژه پژوهشی تا سقف ۵ برابر حقوق و دستمزد فرد تحت عناوین کارانه، بهره‌وری و یا حق التحقیق به پژوهشگر پرداخت کند.

صدور مجوز استخدام ۱۰۰ پژوهشگر

دکتر رحیمیان با اشاره به اینکه مدت زمان قرارداد بستگی به تامین مالی موسسه مورد نظر دارد، گفت: تاکنون هیات امنای دانشگاه مجوز قرارداد با ۱۰۰ پژوهشگر را صادر کرده است و حتی اگر تعداد بیشتری نیاز باشد ما در خواست خواهیم داد.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران درباره شرایط استخدام پژوهشگران در این دانشگاه توضیح داد و شرایط را به شرح ذیل تشریح کرد:

  • دارای مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری تخصصی و یا تخصص و یا فوق تخصص بالینی در رشته‌های مرتبط با موضوع
  • فارغ التحصیل یکی از دانشگاه‌های سطح یک کشور/ دانشگاه‌های معتبر بین‌المللی خارجی

شایان ذکر است دانشگاه تهران به‌عنوان دانشگاه مادر و برتر کشور مطرح بوده و الگوی عمل سایر مراکز آموزش عالی محسوب می‌شود.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا