Skip to content
شهریه‌ خوابگاه‌ها در نیم‌سال دوم دریافت نمی‌شود

شهریه‌ خوابگاه‌ها در نیم‌سال دوم دریافت نمی‌شود

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت از عدم دریافت شهریه‌ خوابگاه‌ها در دانشگاه‌های زیرمجموعه این وزارت‌خانه در نیم‌سال دوم تحصیلی خبر داد.

شهریه‌ خوابگاه‌ها

بهروز رحیمی با بیان این مطلب گفت:باتوجه به این‌که تا این لحظه به‌دلیل شیوع ویروس کرونا بیشتر دانشجویان هیچ‌گونه سکونتی در خوابگاه‌ها نداشته‌اند، تصمیم بر این شده است که صندوق رفاه دانشجویان با تأیید دانشگاه مورد نظر از دریافت هزینه خوابگاه در نیم‌سال دوم ۹۹-۹۸ صرف‌نظر نماید.

وام‌های دانشجویی

وی در ادامه درخصوص وام‌های دانشجویی در انتظار پرداخت بیان کرد: هیچ‌گونه فهرست لیست وام دانشجویی در انتظار پرداخت در این صندوق باقی نمانده است و تمامی لیست‌های وام دانشجویی ارسال شده به صندوق از طرف دانشگاه‌های علوم پزشکی،توسط صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت پرداخت شده است.

بهروز رحیمی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت کمی پس از شروع همه‌گیری بیماری و پیش از تعطیل شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی براساس تصمیم ستاد مبارزه با کرونا، با پیش‌بینی شرایط موجود توانست درخواست‌های وام دانشجویان را به‌صورت اینترنتی اخذ کند و وام‌های دانشجویی مربوط به نیمسال دوم سال تحصیلی ۹۹-۹۸ تا پایان اسفند‌ماه ۹۸ را پرداخت نماید.

معیار محاسبه هزینه خوابگاه

رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در پایان سخنان خود تاکید کرد: معیار دریافت هزینه خوابگاه‌های دانشجویی براساس مدت زمان حضور و سکونت دانشجویان در خوابگاه است و از آن‌جایی که بیشتر دانشجویان تاکنون به‌دلیل شیوع بیماری کوید-۱۹ هیچ‌گونه اقامتی در خوابگاه‌ها نداشته‌اند، صندوق رفاه دانشجویان پس از تایید دانشگاه مربوطه، از دریافت مبالغ مربوط به هزینه خوابگاه نیم‌سال دوم ۹۹-۹۸ چشم‌پوشی خواهد کرد.

گفتنی است همه‌گیری بیماری کرونا در کشور و به‌تبع آن تعطیلی کلیه دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی از اسفند‌ماه ۹۸ سبب بروز برخی چالش‌ها مانند بحث مربوط به هزینه خوابگاه‌ها در نیمسال تحصیلی جاری و وجود زیرساخت‌های لازم جهت بهره‌برداری و استفاده دانشجویان از آموزش مجازی شد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا