Skip to content

قهرمانی دانشگاه تهران در نیم‌فصل اول مسابقات لیگ شطرنج دانشگاه‌های منطقه یک ورزش کشور

نیم‌فصل اول نخستین دوره مسابقات لیگ شطرنج دانشگاه‌های منطقه ۱ ورزش کشور با قهرمانی دانشگاه تهران “در بخش دختران” و دانشگاه صنعتی شریف “در بخش پسران” اتمام یافت.
در این دوره از رقابت‌ها، هشت تیم در بخش دختران و هشت تیم در بخش پسران به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف به روش دوره‌ای با هم به رقابت می‌پردازند که در ۳ ماده “استاندارد، رپید و برق‌آسا” برنامه‌ریزی شده است و با هماهنگی انجام‌شده با فدراسیون شطرنج جمهوری اسلامی ایران، نتایج هر ۳ جدول برای ارزیابی و محاسبه درجه بین‌المللی به فدراسیون بین‌المللی شطرنج، ارسال خواهد شد.
تیم‌های حاضر در بخش دختران را دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه شهید رجایی و دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد غرب تشکیل می‌دهند.
تیم‌های حاضر در بخش پسران نیز شامل دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه صنعتی شریف “الف”، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه شهید رجایی، دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد غرب و دانشگاه صنعتی شریف “ب” هستند.
داوران بین‌المللی از فدراسیون شطرنج، برای قضاوت دیدارها دعوت شده‌اند و رقابت‌ها روزهای پنجشنبه ۹، ۱۶ و ۲۳ اسفند ماه ۹۷ برگزار می‌گردد.

در پایان نیم فصل اول رده‌بندی تیم‌های برتر بخش دختران به ترتیب به شرح ذیل بودند:

دانشگاه تهران: ۱۲.۵ امتیاز- دانشگاه خوارزمی: ۹.۵ امتیاز- دانشگاه صنعتی شریف: ۹ امتیاز

همچنین رده‌بندی تیم‌های برتر بخش پسران به ترتیب به شرح ذیل بودند:

دانشگاه صنعتی شریف ۱۵ امتیاز- دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد تهران غرب: ۱۳.۵ امتیاز -و دانشگاه صنعتی امیرکبیر: ۹ امتیاز

در پایان نیم‌فصل رقابت‌ها، تیم‌های شرکت‌کننده مجاز به تعویض سه بازیکن بدون تغییر در میز آن‌ها خواهند بود.
گفتنی است، اولین دوره مسابقات لیگ شطرنج دانشگاه‌های سطح استان تهران از ۲۵ بهمن ۱۳۹۷، آغاز شده و این مسابقات، ۲۳ اسفند ۱۳۹۷، با برگزاری مسابقات رپید و برگزاری مراسم اختتامیه به پایان خواهد رسید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا