Skip to content
اعلام ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی

اعلام ظرفیت پذیرش کاردانی به کارشناسی

سخنگوی سازمان سنجش: ظرفیت پذیرش آزمون کاردانی به کارشناسی سال ۹۹ بیش از ۲۲۶ هزار نفر بوده و تا این لحظه ۸ هزار و ۲۰۳ متقاضی ثبت‌نام نموده‌اند.

آزمون کاردانی به کارشناسی

فاطمه زرین‌آمیزی اظهار داشت: سامانه ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره کاردانی به کارشناسی ناپیوسته سال ۹۹ از روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۹۹ فعال شده و تا سه‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۹ به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: مطابق شرایط و ضوابط، در این دوره پذیرش دانشجو در ۱۶ رشته به‌صورت با آزمون و در ۴۷ رشته منحصرا بدون آزمون و براساس سوابق تحصیلی انجام می‌گیرد.

ظرفیت پذیرش

زرین‌آمیزی درخصوص ظرفیت پذیرش این دوره گفت: این ظرفیت تعداد ۲۲۶هزار و ۳۵۶ نفر در ۵۲۷۴ رشته‌محل است و تا این لحظه تعداد ۸ هزار و ۲۰۳ نفر در آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته شرکت نموده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: درصورتی‌که رشته تحصیلی مقطع کاردانی و یا مدرک کاردانی داوطلب، در هر یک از رشته‌های امتحانی گروه آموزشی غیرپزشکی، با رشته امتحانی انتخابی وی در آزمون مطابقت نداشته باشد، فرد پذیرفته‌شده باید دروس جبرانی یا پیش‌نیازی را به تشخیص گروه آموزشی بگذراند و شهریه واحدهای درسی پیش‌نیاز یا جبرانی بر عهده دانشجو خواهد بود.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تصریح کرد: پذیرفته‌شدگان در آزمون نباید جهت آغاز و یا ادامه تحصیل ازنظر قوانین شرعی و کشوری دارای هیچ‌گونه منعی باشند. علاوه‌براین امکان تحصیل هم‌زمان هیچ دانشجویی در دو رشته یا مقطع تحصیلی وجود ندارد.

شرایط تحصیل کارمندان دولت

فاطمه زرین آمیزی درمورد شرایط تحصیل کارمندان دولت نیز توضیح داد: از آن‌جایی که فرآیند تحصیل در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی به‌صورت تمام وقت است، بنابراین کارمندان دولت تنها زمانی قادر به تحصیل خواهند بود که از وزارت‌خانه یا سازمان متبوع خود موافقت‌نامه رسمی و بدون قید و شرط مبنی بر شرکت در تمامی کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارآموزی‌ها و فعالیت‌های دیگر دوران تحصیل را به‌همراه سایر مدارک ثبت‌نام به مؤسسه آموزش عالی محل قبولی ارائه دهند.

وی اظهار کرد: پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی کارشناسی ناپیوسته:

بدون آزمون بوده و تنها براساس سوابق تحصیلی (معدل کل دوره کاردانی) انجام می‌پذیرد.

دوره‌های نوبت دوم

سخنگوی سازمان سنجش در پایان خاطرنشان کرد: ساعات برگزاری کلاس‌های دوره نوبت دوم (شبانه) مطابق با نظر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تعیین شده و اعلام می‌گردد. همچنین امکان انتقال دانشجویان دوره نوبت دوم (شبانه) به دوره روزانه وجود ندارد.

www.sanjesh.org

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا