Skip to content
خوابگاه و غذای دانشجویی

افزایش درخواست برای خوابگاه و غذای دانشجویی

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی امروز کشور از افزایش درخواست برای خوابگاه و غذای دانشجویی به ترتیب به میزان ۲۱ درصد و ۴۰ درصد خبر داد.

خوابگاه و غذای دانشجویی

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی امروز کشور میزان درخواست استفاده از خوابگاه دانشجویی افزایش یافته است، به گونه‌ای که نسبت به سال گذشته تعداد متقاضیان استفاده از خوابگاه‌های دانشجویی شاهد رشد ۲۱ درصدی بوده و حدود ۴۰ درصد نیز درخواست استفاده از غذای دانشجویی افزایش یافته است.

رحمان خدابنده‌لو در مورد تعداد خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، یبان کرد: سعی ما حرکت از خوابگاه‌های خودگردان به سوی خوابگاه‌های مشارکتی و همچنین حرکت از خوابگاه‌های مشارکتی به سوی خوابگاه‌های ملکی است.

وی ادامه داد: به طور قطع خدماتی که ما در خوابگاه‌های ملکی و مشارکتی می‌توانیم به دانشجویان ارائه دهیم مناسب‌تر از خوابگاه‌های خودگردان خواهد بود.

آمار خوابگاه‌ها

خدابنده لو آمار خوابگاه‌های علوم پزشکی را به صورت زیر عنوان کرد:

  • ۳۸ خوابگاه مشارکتی
  • ۷۴ خوابگاه خودگردان
  • ۳۰۴ خوابگاه ملکی
  • ۱۲ خوابگاه وقفی
  • ۴۶ خوابگاه استیجاری( که خوابگاه استیجاری را دانشگاه اجاره کرده اما به عنوان خوابگاه ملکی به دانشجو واگذار می‌شود)
  • ۲۵ خوابگاه متاهلی

وی همچنین اعلام کرد: در مجموع تعداد ۴۹۹ خوابگاه دانشجویی در سطح کل کشور در اختیار داریم که تعداد ۸۱ هزار دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی را در خود اسکان داده‌اند.

مدیرکل دانشجویی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در مورد سطح پاسخگویی دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به درخواست‌های خوابگاه دانشجویان گفت: اولویت ما در واگذاری خوابگاه‌ها، دانشجویان دختر هستند و در سال جاری تمام دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه را اسکان داده‌ایم.

وی در ادامه گفت: اولویت بعدی دانشجویان پسر هستند و به اکثر این دانشجویان خوابگاه تعلق گرفته و تعداد محدودی از دانشگاه‌ها هستند که نتوانند پسران متقاضی خوابگاه را اسکان دهند.

خدابنده‌لو در پایان در مورد خوابگاه‌های فرسوده نیز تاکید کرد: دستورالعمل ایمنی‌سنجی خوابگاه‌ها برای سال آینده در دست اقدام خواهد بود، بدین ترتیب که کارشناسان مربوطه با مراجعه به خوابگاه‌ها، آن‌ها را از نظر ایمنی رتبه‌بندی خواهند کرد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا