Skip to content
تشکیل کمیته خودکشی

تشکیل کمیته خودکشی در دانشگاه علامه طباطبایی

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی ضمن اعلام خبر تشکیل کمیته خودکشی در دانشگاه گفت: هدف از تشکیل این کمیته پیش‌گیری از رفتارهای پرخطر و خودکشی است.

 دکتر غلامرضا لطیفی اظهار داشت: تشکیل این کمیته مطابق با سیاست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه علامه طباطبایی راه‌اندازی شده است. در واقع دستورالعمل تشکیل کمیته‌ای با عنوان خودکشی از طرف این وزارت‌خانه به دانشگاه‌ها ابلاغ شد و ما نیز بنابر همین دستورالعمل چنین کمیته‌ای را در مرکز مشاوره دانشگاه ایجاد کردیم.

هدف تشکیل کمیته خودکشی

دکتر لطیفی مهم‌ترین هدف تشکیل این کمیته را پیش‌گیری از بروز رفتارهای پرخطر از سوی دانشجویان دانشگاه علامه دانست و تاکید کرد: البته ما خوشبختانه در این مورد مشکل زیادی در دانشگاه نداریم و هدف اصلی اقدامات پیش‌گیرانه است.

وی در ادامه گفت: در برخورد با مصرف مواد مخدر توسط دانشجویان مخصوصا در خوابگاه‌های دانشجویی مطابق با آیین‌نامه‌های دانشجویی قاطعانه برخورد می‌شود و در محیط‌های دانشگاهی نیز استعمال دخانیات به کل ممنوع است.

دکتر غلامرضا لطیفی بیان کرد: دانشجویان که براساس آیین‌نامه‌های دانشجویی متخلف شناخته شوند در مرحله اول به کمیته انضباطی ارجاع داده شده و درصورتی‌که اعتیاد دانشجویی اثبات شود، از داشتن خوابگاه محروم خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانشگاه علامه طباطبایی از لحاظ تعداد پرونده‌های ارجاع شده دانشجویان به کمیته انضباطی وضعیت خوبی دارد به‌گونه‌ای که در مدت یک سال گذشته فقط یک مورد پرونده استعمال دخانیات وجود داشته است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا