Skip to content
تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان

سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه فرهنگیان را برای داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ اعلام کرد.

بر اساس درخواست وزارت آموزش و پرورش مبنی بر تامین قسمتی از نیروی انسانی مورد نیاز خود و به‌دلیل عدم تکمیل ظرفیت در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان‌های البرز، ایلام، بوشهر، تهران، سیستان و بلوچستان و خورستان، بنا شده است در بعضی کدرشته محل‌های مرتبط با این استان‌ها جهت تحصیل در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان، تکمیل‌ ظرفیت اجرا شود.

شرایط مورد نیاز

  • متقاضیان واجد شرایط اگر نمره کل نهایی ۶۵۰۰ و بالاتر (براساس کارنامه نتایج علمی اولیه) داشته باشند، می‌توانند از۲۷ بهمن‌ماه تا ۱ اسفندماه در این مرحله از تکمیل ظرفیت نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۲۰ کدرشته محل) اقدام نمایند.
  • داوطلبانی که در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی دارای بورسیه یا شرایط خاص که به دستگاه‌های اجرایی تعهد خدمت دارند پذیرفته شده‌اند، مجاز به ثبت‌نام در تکمیل ظرفیت نیستند.
  • پذیرفته‌شدگان در هر یک از رشته‌های دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی که متعهد خدمت به وزارت آموزش و پرورش هستند،نمی‌توانند در فرآیند ثبت‌نام و گزینش تکمیل ظرفیت شرکت کنند.
  • آن دسته از داوطلبانی نیز که پیش از این در یکی از کد رشته محل‌های دانشگاه‌ فرهنگیان یا تربیت دبیر شهید رجایی به آموزش و پرورش معرفی شده اما به‌دلایلی(پزشکی، معدل و سن) واجد شرایط تشخیص داده نشده‌اند، مجاز به شرکت در تکمیل ظرفیت نیستند.
  • داوطلبانی‌ که تنها دلیل مردودی آنان در مصاحبه اختصاصی نداشتن حد نصاب لازم در مصاحبه اختصاصی بوده، می‌توانند مجددا در تکمیل ظرفیت انتخاب رشته کنند.

معرفی به آموزش وپرورش و موفقیت در مصاحبه اختصاصی و بررسی صلاحیت‌های داوطلب، به منزله قبولی نهایی فرد محسوب نمی‌شود، بلکه داوطلبان باید در گزینش نهائی که توسط سازمان سنجش صورت می‌گیرد نیز حدنصاب نمره علمی را کسب کنند.

تاریخ شروع به تحصیل پذیرفته‌شدگان نهایی در این مرحله از تکمیل ظرفیت در اولین ترم ممکن ۹۹/۰۷/۰۱ خواهد بود.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا