Skip to content
مرکز شبیه‌ساز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

مرکز شبیه‌ساز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: مرکز شبیه‌ساز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی راه‌اندازی شد.

دکتر محمد مهدی صدوقی در مراسم رونمایی از دستگاه شبیه ساز جراحی آب مروارید اعلام کرد: این دستگاه شبیه‌ساز جراحی آب مروارید دومین دستگاه شبیه‌سازی است که پس از دستگاه میز الکترونیک تشریح توسط محققان و دانشمندان دانشگاه ساخته شده و موفق به رسیدن به مرحله تجاری‌سازی شده است.

صدوقی ادامه داد: از این پس بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، دستیاران چشم پزشکی قادر خواهند بود پس از دریافت گواهینامه آموزش کار با دستگاه شبیه‌ساز، جواز انجام عمل جراحی واقعی را کسب کنند.

وی ضمن خبر دادن از راه‌اندازی مرکز شبیه‌ساز در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: هدف ما از طراحی دستگاه‌های شبیه‌ساز ارتقای فناوری در اکثر حوزه‌های پزشکی و جراحی، در راستای ارتقای مهارت پزشکان و جراحان و کاهش دادن آمار خطاهای پزشکی و جراحی است.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی وارد آمدن آسیب کمتر به بیماران را از محاسن دیگر استفاده از دستگاه‌های شبیه‌ساز به شمار آورد و افزود: با بهره‌گیری از این دستگاه‌ها، پزشکان و دستیاران با تمرین بیشتر جهت حضور در فضای پزشکی واقعی به آمادگی بیشتری دست می‌یابند.

محمد مهدی صدوقی در پایان اشاره کرد: بنا بر پیش‌بینی‌های انجام گرفته بستر و شرایط مناسب برای حضور فارغ‌التحصیلان جهت آموزش و جراحی با دستگاه شبیه‌ساز نیز مهیا شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا