Skip to content
رشته و برنامه درسی جدید

۴۲ رشته و ۱۲۵ برنامه درسی جدید در دانشگاه علمی کاربردی بوجود آمده است

رشته و برنامه درسی جدید در دانشگاه علمی کاربردی طی دوره کوتاهی ایجاد شده است. رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سخنرانی خود در آستانه آغاز ۳۱ امین سالروز تاسیس دانشگاه علمی کاربردی اعلام کرد که در دوره کوتاه مدیریت خود چهل و دو رشته و ۱۲۵ برنامه درسی به دروس این دانشگاه اضافه کرده است.

رشته و برنامه درسی جدید

وی ادامه داد: هدف اصلی دانشگاه علمی کاربردی بعد از جنگ تحمیلی تربیت تکنسین بوده است و این دانشگاه تلاش می‌کند طی یه دوره دو ساله افرادی را به عنوان تکنسین به اجتماع وارد کند تا بتوانند نیازهای جامعه را رفع کنند.

حسین بلندی گفت: در سال‌های جدید می‌بینیم که بیشتر کارفرمایان به مدرک دانشگاهی شخص توجه زیادی ندارند و بیشتر جذب توانمندی و مهارت تجربه او می‌شوند. وی گفت: برنامه‌های دانشگاه علمی کاربردی با توجه به نیازهای صنعت ایجاد شده است و دانشجو بعد از گذراندن دوره‌های علمی و نظری می‌تواند وارد بازار کار شده و یا حتی کارافرین آن رشته شود.

وی در رابطه با مقاطع تحصیلی این دانشگاه گفت: بیشتر تمرکز ما تربیت تکنسین بوده و در نهایت درصد کمتری به مقاطع بالاتر می‌روند. وی در رابطه با رشته‌های این دانشگاه گفت به عنوان مثال در سال‌های قبل آتشنشان‌های ما برای آموزش به کشورهای دیگر می‌رفتند اما امروزه در شهرداری تهران، مرکز آموزش علمی کاربری برای آموزش این رشته وجود دارد.

وی در رابطه با تغییر شرایط شغلی کشور بعد از کرونا گفت: در دوران کرونا بسیاری از شغل‌ها از بین رفت و شغل‌های جدید در دنیا ایجاد شد. برنامه درسی به تنهایی نمی‌تواند دانشجو را برای شغل جدید اماده کند و باید برنامه‌ریزی شغلی صحیح نیز داشته باشیم. این اتفاقی است که در دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال انجام است.

بلندی در رابطه با تضمین شغلی دانشجویان گفت: هدف ما تضمین شغلی افرادی است که وارد دانشگاه می‌شوند شخص باید بداند بعد از فارغ التحصیلی شغلش کجاست و به او فرصت داده شود که کارافرینی کند. ما در این دانشگاه برای یک پست اداری آموزش نمی‌دهیم بلکه هدف ما ایجاد کار است. وقتی فرد وارد بحث تکنسینی می‌شود هم باید تئوری بلد باشد و هم تجربه کار عملی داشته باشد. وی گفت در دانشگاه علمی کاربردی ۷۰ درصد آموزش‌ها عملی است و ۳۰% تئوری است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا