Skip to content
سامانه جذب امریه وزارت علوم

سامانه جذب امریه وزارت علوم

سامانه جذب امریه وزارت علوم به استناد ماده ۶۶ قانون خدمت نظام وظیفه و در اجرای اصل ۱۴۷ قانون اساسی و در راستای اجرایی‌سازی تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت علوم و ستاد کل نیروهای مسلح با هدف بهره‌گیری مناسب از دانش آموختگان در دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور به عنوان امریه ارتباط با جامعه و صنعت راه‌اندازی شده است.

بخش‌های سامانه جذب امریه وزارت علوم

این سامانه شامل دو بخش اصلی «سامانه جذب امریه ارتباط با جامعه و صنعت» و «سامانه جذب امریه مرکز جذب اعضای هیات علمی» است. هر یک از بخش‌ها، به تناسب نوع جذب خود، شامل تقویم، شرایط جذب و ثبت‌نام است.

سامانه جذب امریه ارتباط با جامعه و صنعت

این زیرسامانه، در حال حاضر (آذرماه ۱۴۰۰) فراخوان فعالی ندارد.

سامانه جذب امریه مرکز جذب اعضای هیات علمی

در صفحه اصلی این سامانه، فراخوان جذب، اعزام ۰۱-۱۲-۱۴۰۰ درج شده و مهلت ثبت نام آن، از تاریخ ۱۹ آذر ۱۴۰۰ لغایت ۰۳ دی ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده است. همچنین در بخش دیگری با عنوان لیست اعلام نیاز های فراخوان، استان‌های واجد شرایط، محل خدمت و شرایط و تعداد جذب هر کدام درج شده است. این تعداد، در فراخوان اسفند ۱۴۰۰ بین ۱ تا ۷ نفر متغیر است.

قوانین و مقررات استفاده از امریه

ذر بخش دیگری از این سامانه، قوانین و مقررات استفاده از امریه درج شده است.

ماده ۱: شرایط عمومی و تخصصی متقاضیان طرح سربازان

یکی از مهمترین شرایط تخصصی در این ماده، شرط حداقل معدل است که برای متقاضیان کارشناسی ۱۴ و برای متقاضیان کارشناسی ارشد ۱۵ در نظر گرفته شده است.

ماده ۲:ثبت نام سربازان

در این ماده، به فرایند ثبت نام و جذب متقاضیان اشاره شده است. از جمله مهمترین نکات، انتخاب افراد بر اساس معیارهایی از جمله شرط معدل، مصاحبه، تخصص‌های خاص و … است.

ماده ۳: مدارک لازم برای ثبت نام در سایت

به جز مدارک متداول و معمول، رزومه یکی از مواردی است که به عنوان مدارک مورد نیاز در این ماده ذکر شده است. لذا به متقاضیان پیشنهاد می‌شود که حتماً پیش از اقدام، نسبت به تدوین حرفه‌ای رزومه خود اقدام نمایند.

ماده ۴:قوانین و مقررات به‌کارگیری سربازان

این ماده مقررات عمومی را ذکر کرده و نکته خاصی در آن وجود ندارد.

ماده ۵:ترخیص سربازان

در این ماده، مدت قانونی خدمت ۲۴ ماه از تاریخ اعزام قید شده است.

 

جهت مشاهده کامل اطلاعات این سامانه، به نشانی https://amriye.msrt.ir مراجعه نمایید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا