رفتن به محتوای اصلی
راهنمای استفاده از USSD تامین اجتماعی

راهنمای استفاده از USSD تامین اجتماعی

علی معیری مدیرکل دفتر راهبری سیستم‌ های سازمان تامین اجتماعی از راه اندازی سیستم کد دستوری USSD تامین اجتماعی خبر داد. وی همچنین در خصوص ارسال سوابق از طریق پیامک، هزینه بالای آن را علت راه اندازی نشدن سرویس پیامکی اعلام کرد

شیوه استفاده از کد USSD

بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱۴۲* (ستاره ۱۴۲ مربع) با سیم کارت همراه اول و #۱۴۲۰* (ستاره ۱۴۲۰ مربع) با سیم کارت ایرانسل و رایتل، سوابق بیمه‌ای خود را مشاهده نمایند

با شماره گیری این کد دستوری، منوی آن شامل موارد زیر نمایش داده می شود:

  • استعلام
  • خدمات
  • نوبت دهی بیمه
  • نوبت دهی درمان
  • قوانین
  • پرسش و پاسخ
  • معرفی سازمان

استعلام

زیرمنوهای استعلام شامل موارد زیر است:

  • آخرین سابقه
  • آخرین مستمری
  • استحقاق درمان
  • رابطه بیمه ای
  • بدهی کارفرمایان

خدمات

خدمات شامل موارد زیر است:

  • نمونه فرم ها
  • دریافت اپلیکیشن

نوبت دهی بیمه ای

نوبت دهی بیمه ای شامل موارد زیر است:

  • نوبت دهی شعب
  • نوبت دهی کارگزاری

نوبت دهی درمان

پس از انتخاب گزینه نوبت دهی درمان، از شما کد استان را همراه درخواست می کند. پس از ورود، لیست شهرهای تحت پوشش نمایش داده خواهد شد. پس از انتخاب شهر، نوع مرکز را شامل «بیمارستان»، «پلی کلینیک» و «درمانگاه» انتخاب می کنید. پس از این مرحله، لیست مراکز مربوطه نمایش داده می شود و ساعت نوبت دهی در مرحله آخر به شما اعلام خواهد شد

قوانین

بخش قوانین شامل موارد زیر است:

  • آیین نامه های بیمه ای
  • آیین نامه های درمانی است.
  • بخشنامه ها
  • قوانین و مقررات

پرسش و پاسخ

بخش سوالات شامل «طرح سوال» و «سوالات رایج» است. البته این بخش هنوز راه اندازی نشده است.

معرفی سازمان

این بخش هم شامل «اساسنامه سازمان» و «معرفی سازمان» است.

آنچه خواندید، خلاصه ای از خدمات USSD تامین اجتماعی بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برگشت به بالا