Skip to content
طرح خودگردانی درمان تامین اجتماعی

نگرانی از طرح خودگردانی درمان تامین اجتماعی

دبیر خانه کارگر قزوین از طرح خودگردانی درمان تامین اجتماعی که برون‌سپاری درمان در مراکز تامین اجتماعی است شدیدا انتقاد کرد.

طرح خودگردانی درمان تامین اجتماعی

عیدعلی کریمی در خصوص این طرح گفت: در اثر اجرای این طرح، روند درمان مستقیم و رایگان کارگران از بین می‌رود و کارگران و بازنشستگان که در حال حاضر نیز دسترسی بسیار محدودی به خدمات درمان رایگان دارند، عملاً دسترسی آنان قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: طرح خودگردانی درمان تامین اجتماعی همان خصوصی کردن بیمارستان‌های ملکی است و درصورت اجرای این طرح، بیمه شدگان باید تمام هزینه درمان را بپردازند.

کریمی ضمن اعلام مخالفت کامل جامعه کارگری استان با طرح برون‌سپاری درمان در مراکز ملکی تامین اجتماعی گفت: در نتیجه این طرح تنها پول بیشتری از بیمه‌شدگان اخذ شده و بر مشکلات قشر کم‎‌‌درآمد افزوده خواهد شد.

این فعال کارگری در مورد تاثیر اجرای این طرح بر زندگی کارگران گفت: این عمل موجب از بین رفتن بخش درمان تامین اجتماعی در راستای منافع بخش خصوصی و سرانجام باعث افزایش شدید هزینه بخش درمان خانوارهای کارگری خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه بیمه‌شدگان شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی قایل به تعویض درمان مستقیم با هیچ چیز دیگری نخواهند بود، اظهار داشت: مطرح شدن چنین طرح‌هایی سبب نگرانی بیمه شدگان تامین اجتماعی از درمان مستقیم آنان شده است. انتظاری که این افراد از سازمان تامین اجتماعی دارند تجهیز هتلینگ بیمارستان‌های ملکی و حداکثر کردن ظرفیت‌های بخش درمان است.

 وی در پایان ضمن اشاره به بدهی ۲۵۰ هزار میلیاردی دولت به تامین اجتماعی گفت: دولت بهتر است طلب سازمان را پس دهد زیرا درحال حاضر تامین اجتماعی در پرداخت حقوق مستمری بازنشستگان خود با مشکل روبه‌رو است.

ت

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا