Skip to content
مشکلات تامین اجتماعی

مشکلات سازمان تامین اجتماعی چندان نگران کننده نیست

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در رابطه با مشکلات تامین اجتماعی گفت در اسفندماه سال گذشته ۴۶ هزار میلیارد تومان بدهی به مراکز درمانی داشتیم، وی اضافه کرد: ۱۰ هزار میلیارد تومان از بدهی به مراکز درمانی را در خرداد و تیر امسال پرداخت کردیم و مابقی تا پایان سال و احتمالاً در هفته آینده پرداخت و بدهی تأمین اجتماعی به مراکز درمانی را صفر می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی دیروز در جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد: سازمان تأمین اجتماعی مانند بقیه صندوق‌ها دارای مشکلاتی است اما این قضیه چندان نگران کننده نیست.

وی در ادامه گفت: در سال جاری ۱۲۶ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی منابع و مصارف داشته‌ایم که البته تأمین منابع و مصارف ما در حدود ۱۳۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد. بدهکاری‌های معوق به خصوص بدهکاری‌های بخش درمان را بزودی به صورت کامل پرداخت می‌کنیم و بدین ترتیب منابع و مصارف ما از پیش‌بینی‌های ما پیشی گرفته است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه بودجه ۱۷۲ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی را تأمین می‌کنیم، افزود: سال آینده بودجه را در سناریوهای مختلف تنظیم کرده‌ایم و بودجه‌ای در حدود ۱۷۲ هزار میلیارد تومانی را برای این سازمان در نظر گرفته‌ایم که تقریباً منطقی است و می‌توانیم با روش‌های مختلف محقق کنیم.

سالاری اظهار داشت: وضعیت پرداخت ماهیانه ما به جز ماه‌های آخر سال و بهمن ماه که عیدی مستمری بگیران را به مبلغ ۳,۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کنیم باقی ایام سال، ماهانه ۹,۶۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم.

مدیرعامل تامین اجتماعی بیان کرد طبق براوردهایی که از وضعیت بدهی سازمان به مراکز درمانی شده است ۱۰ هزار میلیارد تومان از این بدهی را در خرداد و تیر پرداخت کردیم و باقی را تا پایان سال صفر خواهیم کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا