Skip to content
وام دستیاری

اعطای وام دستیاری به دانشجویان برای اولین‌بار

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعلام کرد: برای نخستین بار ردیفی برای اعطای وام دستیاری در وزارت بهداشت تعریف کردیم و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مسئله در نظر گرفته شد.

مهندس بهروز رحیمی در خلال نشست خبری تشریح دستاوردهای حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت از تخصیص یافتن مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان وام دانشجویی برای دانشجویان علوم پزشکی در سال ۹۸ خبر داد و در ادامه گفت: وزارت بهداشت دارای بیشترین انعطاف در پرداخت انواع گوناگون وام‌های دانشجویی داشته است تا دانشجویان قادر باشند در کمترین زمان ممکن وام مورد نظر خود را دریافت کنند.

خوابگاه‌های نیمه کاره

رحیمی در ادامه تاکید کرد: تعداد ۴۸ خوابگاه نیمه کاره در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد که این خوابگاه‌ها دارای ظرفیت اسکان ۲۰ هزار دانشجو هستند و خوشبختانه طی توافقاتی که با بانک‌های ملت و رفاه انجام دادیم مبلغ مناسبی جهت تکمیل ساخت این خوابگاه‌های نیمه کاره در اختیار خواهیم داشت.

وی اظهار کرد: روند بازپرداخت وام تکمیل این خوابگاه‌های نیمه کاره پس از مدت دو سال تنفس صورت می‌گیرد و طی دو سال آتی خوابگاه‌هایی که ۲۵ تا ۳۰ درصد آن‌ها ساخته شده است به بهره برداری خواهد رسید. با این حال تلاش می‌کنیم در سال آینده نیز قسمتی از این خوابگاه‌ها به مرحله بهره‌برداری برسد.

وام دستیاری

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت اعطای وام دستیاری را یکی از مهمترین وام‌های دانشجویی به‌حساب آورد و ادامه داد: ما برای نخستین مرتبه در وزارت بهداشت ردیفی جهت اعطای وام به دستیاران تعریف کردیم و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای این مسئله در نظر گرفته شده است که میزان ۱۵ میلیارد از جانب سازمان برنامه و بودجه و ۱۴ میلیارد دیگر آن از جانب صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. با این‌حال هنوز مبلغ دقیق وام پرداختی به هر دانشجو معلوم نیست.

مهندس رحیمی در پایان اظهار کرد: وام دستیاری به تعداد ۲۲ هزار نفر از دستیاران و دانشجویان دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی اعطا خواهد شد و با توجه به تعداد دانشجویان احتمال افزایش مبلغ این وام بسیار بالا است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا