Skip to content
سردر دانشگاه علامه

تجمیع خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی

حسین سلیمی: خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی در نزدیکی ورزشگاه آزادی در زمینی به مساحت ۴۳ هزار هکتار تجمیع خواهد شد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی درخصوص تجمیع این خوابگاه‌ها بیان کرد: قطعه زمینی که توسط دولت جهت تجمیع دانشگاه علامه طباطبایی در اختیار قرار گرفته بود، در حدود ۴۳ هزار هکتار است. 

سلیمی ادامه داد: هنگام تحویل این قطعه زمین به دانشگاه، در همان مناطق امکان تجمیع خوابگاه‌ها و افزایش رفاه حال دانشجویان وجود داشت با این‌حال با گذشت زمان، حدود ۲۸ هکتار از این زمین به بزرگراه‌های همت، آزادگان و بزرگراه تهران-شمال تخصیص یافت.

وی توضیح داد: شهرداری در عوض مقدار زمینی که از دسترس دانشگاه خارج شده است، قرار است یک قطعه زمین در حوالی ورزشگاه آزادی تهران به دانشگاه تحویل دهد که تا الان قسمتی از آن را واگذار کرده و قسمت دیگر نیز واگذار خواهد شد که محل ساختن مابقی دانشگاه خواهد بود.

سلیمی تاکید کرد: تجمیع خوابگاه‌های دانشگاه فرآیندی زمانبر خواهد بود و تعرضات گوناگونی در این زمین وجود دارد.

حسین سلیمی اظهار داشت: درصورتی که مشکلات زمین جدید برطرف شود، طی دو الی سه سال آتی خوابگاه‌های جدیدی در این مناطق ساخته خواهند شد.

بودجه ساخت

وی در مورد بودجه تجمیع دانشکده‌ها و نیز خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی بیان کرد: میزان تمام اعتباری که از سوی دولت از سال ۱۳۹۲ به دانشگاه پرداخته شده، مبلغی کمتر از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: هزینه این ساخت و سازها بیشتر از ۱۰۰ میلیارد تومان است که این پول از طریق جابه‌جایی املاک دانشگاه، استفاده از کمک‌های خیرین و موسسات متفاوت کسب شده است.

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌توان ساخت‌و‌سازهای دانشگاه علامه را تنها با فشار آوردن به بودجه عمومی دولت انجام داد بلکه باید از محل درآمد‌های اختصاصی دانشگاه و جابه‌جایی اموال دانشگاه آن‌ را به‌دست آورد.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا