Skip to content
توسعه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی در شیراز

توسعه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی توسط دانشگاه شیراز

محققان دانشگاه شیراز موفق به توسعه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی حرارتی شدند و توانستند از بخار آب، برق تولید کنند.

توسعه فناوری نیروگاه‌های خورشیدی

محققان دانشگاه شیراز از طریق توسعه فناوری‌های خورشیدی حرارتی در کشور موفق شدند نیروگاه‌ خورشیدی حرارتی را با طراحی و ساخت کلکتورهای در مقیاس صنعتی در شیراز ایجاد کنند.

مجری این طرح ضمن اشاره به قرارداد میان دانشگاه شیراز و وزارت نیروی وقت گفت: در مرحله اول این طرح قرار بر تولید بخار با فشار ۲۱ بار و دمای ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد بود که این طرح به نتیجه رسید.

دکتر محمود یعقوبی اضافه کرد: مرحله دوم پروژه شامل تولید برق می‌شد که به‌علت مشکلات مالی و تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، تولید برق در این نیروگاه انجام نشد.

نوآوری در طرح

دکتر یعقوبی ضمن اشاره به کاربرد نیروگاه خورشیدی حرارتی تولیدی گفت: تولید برق از بخار یک فناوری قدیمی است و اجرای آن هیچ نوآوری ندارد. نوآوری ما در این طرح آن است که موفق شدیم از انرژی خورشیدی برای بخار کردن آب و تولید برق استفاده کنیم.

سهم انرژی‌های پاک

مجری طرح، دکتر یعقوبی، سهم انرژی تولید شده از روش‌های تجدیدپذیر در کشور را کمتر از یک درصد کل تولید برق دانست و اظهار داشت: تا ۱۰ سال دیگر اغلب کشورهای جهان بیشتر از ۲۵ درصد از انرژی مصرفی خود را از طریق منابع تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی تامین خواهند کرد.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا