Skip to content
تجاری‌سازی

تجاری‌سازی، عاملی برای اشتغال

تجاری‌سازی یعنی فراهم کردن شرایطی برای پیاده سازی علم که عاملی برای ارتقاء اقتصاد یک کشور است.

با توجه به اینکه بازار استارت آپ در دنیا داغ است، در کشورهایی که نیروی ‌جوان دارند، با برنامه‌ ریزی اصولی و کاربردی، می‌توان به بهترین نحو از این امکانات استفاده نمود.

همانطور که مشخص است، رساندن یک محصول به مرحله‌ی تولید می‌تواند عامل اصلی موفقیت یک مجموعه است

به همین دلیل است که از تجاری‌سازی به عنوان مهم‌ترین رکن در حوزه‌ی استارت آپ یاد می‌شود.

علت این امر هم کاملاً مشخص است. تا زمانی که محصولی برای ارائه به مخاطب وجود نداشته باشد، حتی وجود ایده‌ی مناسب هم نمی‌تواند راهگشا باشد.

اهمیت تجاری سازی به نحوی است که بسیاری از شرکت‎های فعال در این حوزه با استفاده از خدمات مشاوره‌ای سعی ‌می‌کنند تا با قدرت گام در این عرصه بگذارند. نکته‌ی کلیدی این در این زمینه، توجه به بازار هدف است.

فعالیت شرکت‌های نو پا در حوزه‌ی فضایی

به گفته‌ی آقای محدث کسایی که مسئولیت تجاری‌سازی پژوهشگاه فضایی ایران را بر عهده دارد، ورود فناوری‌های این حوزه به بازار، در دستور کار قرار گرفته است تا عامل انگیزشی برای جوانان باشد.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ساختمانی در محدوده دانشگاه صنعتی شریف (طرشت) برای فعالیت شرکت‌های استارتاپی در حوزه فضایی در نظر گرفته شده است.

به طوری که می‌توانند در آنجا مستقر شوند و ایده‌های خود را در حوزه فضایی با امکانات پژوهشگاه ارتقا داده و به نتیجه برسانند.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا