Skip to content
استخدام هیات علمی در دانشگاه

استخدام هیات علمی در دانشگاه جامع امام حسین(ع)

فراخوان استخدام هیات علمی در دانشگاه جامع امام حسین(ع) در زمستان سال ۱۴۰۰ از میان فارغ‌التحصیلان و دانشجویان سال آخر دکتری تخصصی (PhD) اعلام شد.

بر اساس این خبر، دانشگاه جامع امام حسین(ع) در زمستان سال ۱۴۰۰ درصدد جذب هدفمند فارغ التحصیلان و دانشجویان سال آخر دکتری تخصصی (PhD) مستعد، توانمند، متعهد و انقلابی دانشگاه‌های معتبر ملی و بین‌المللی، جهت تکمیل کادر هیئت علمی و پژوهشگر در کرسی‌های تخصصی دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها و مراکز علم و فناوری خود است.

متقاضیان در کلیه رشته‌های علوم پایه، علوم انسانی و علوم فنی و مهندسی می‌توانند تا چهارشنبه ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سایت دانشگاه جامع امام حسین(ع) نسبت به ثبت نام در این فراخوان اقدام کنند.

دانشگاه جامع امام حسین(ع) به منظور تحول در دانشگاه و تحقق اهداف و ماموریت های این دانشگاه در اعتلای علمی و فناورانه کشور و انقلاب اسلامی، مبادرت به تغییر منطق آیین‌نامه ترفیع و ارتقای اعضای هیئت علمی خود از مقاله محوری بدون ماموریت، به منطق احصاء و حل مساله ماموریت گرا کرده است. این آیین‌نامه جدید به تصویب وزارت علوم تحقیقات و فناوری و شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور رسیده و هم اکنون در حال اجرا است و مبنای جذب هیئت علمی این دانشگاه نیز قرار گرفته است.

شرایط اختصاصی دانشگاه جامع امام حسین(ع)

تمامی متقاضیان باید دارای سوابق همکاری موثر در بسیج بوده و شرایط استخدام در سپاه پاسداران را داشته باشند.

فرایند جذب عبارت است از:

  • الف) بررسی رزومه های ارسالی و انتخاب متقاضیان برگزیده توسط دانشکده‌های مربوطه از طریق تماس تلفنی (حدوداً تا نیمه بهمن ماه ۱۴۰۰)
  • ب) انجام مصاحبه علمی و بررسی مستندات توسط دانشکده مربوطه (تا پایان اسفندماه ۱۴۰۰)
  • ج) انجام فرایند گزینش استخدامی سپاه برای متقاضیان برگزیده (حدوداً به مدت شش ماه)
  • د) صدور کد استخدامی و گذراندن دوره عمومی پاسداری
  • هـ) فعالیت به عنوان پژوهشگر در دانشگاه (پژوهشگران دانشگاه منبع جذب هیئت علمی بوده و در صورت احراز شرایط علمی و اجرایی پس از حداقل ۲ سال، در صورت تمایل به عضویت هیئت علمی آموزشی در خواهند آمد).

این دانشگاه در فراخوان عمومی جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری شرکت نمی‌کند و اعضای هیئت علمی و پژوهشگران خود را به صورت جذب هدفمند و متناسب با کرسی‌های تخصصی موردنیاز ارزیابی و گزینش خواهد کرد.

پرونده اعضای هیئت علمی این دانشگاه نیز پس از طی مراحل علمی مطابق آیین‌نامه جدید ترفیع و ارتقاء دانشگاه، به مرکز جذب وزارت علوم تحقیقات و فناوری ارسال می‌شود.

داوطلبانی که دارای حداقل یکی از شرایط ویژه باشند (شامل رتبه های ۱ تا ۵ کنکور سراسری دکتری، پذیرش استعداد درخشان دکتری در ۵ دانشگاه دولتی برتر کشور، کسب رتبه برتر در جشنواره های معتبر ملی و بین‌المللی و…) مستقیما به هیئت اجرایی جذب دانشگاه معرفی می‌شوند و درصورت تایید، بدون نیاز به گذراندن دوره پژوهشگری، به عضویت هیئت علمی در خواهند آمد.

رزومه های ارسال مبنای بررسی اولیه تایید و یا عدم اولویت متقاضیان است لذا لازم است کلیه سوابق علمی آموزشی و پژوهشی (رشته، دانشگاه، سال فارغ التحصیلی و معدل کلیه مقاطع تحصیلی، مقالات، کتاب ها، پروژه ها، اختراع ها، کسب رتبه ها، تدریس ها، توانمندی های نرم افزاری، میزان آشنایی با زبان های خارجی و…) و سوابق اجرایی و فرهنگی (فعالیت در بسیج، تشکل های دانشجویی، کانون‌های قرآنی، اردوهای جهادی و…) سوابق شخصی (عکس، مشخصات شناسنامه ای، تلفن، ایمیل و…) در یک فایل رزومه (با فرمت docx و یا pdf) ثبت شده باشد.

مستندات مربوطه به رزومه در زمان مصاحبه علمی بررسی خواهد شد. متقاضیان می‌توانند حداکثر برای دو دانشکده، با دوبار ثبت نام تقاضای جذب خود را ارسال کنند.

رشته‌های استخدام هیات علمی در دانشگاه جامع امام حسین(ع)

رشته‌های علوم پایه

رشته‌های فنی و مهندسی

رشته‌های علوم انسانی

  • مدیریت
  • علوم اقتصادی
  • علوم سیاسی
  • حقوق
  • تاریخ
  • مطالعات فرهنگی و رسانه
  • سنجش از راه دور GIS
  • مطالعات منطقه‌ای
  • آینده‌پژوهی

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا