Skip to content

در چهار حوزه مهندسی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.


رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: در چهارحوزه مهندسی برق قدرت، ماشین‌های الکترونیکی، مهندسی راه آهن و مهندسی عصبی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم.

جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، گفت: در حوزه مهندسی برق قدرت، ماشین‌های الکترونیکی، مهندسی راه آهن و مهندسی عصبی پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و در این زمینه‌ها پروژه‌های مشترکی را با کشورهای اروپایی تعریف کرده‌ایم.

مهندسی پیشرفت‌های چشمگیری

دکتر ذاکری اضافه کرد: در روابط بین‌المللی با کشورهای اروپایی، دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان هماهنگ کننده، پروژه‌های مختلفی را با محتواهای پزشکی،علوم انسانی و صنعتی دنبال می‌کند که در این مسیر با استقبال دانشگاه‌ها و مراکز علمی اروپایی روبرو بوده ایم. به طوری که پیشرو پیگیری موضوعات علمی توسط کشور آلمان هستیم.

دکتر جبارعلی ذاکری با تاکید بر ضرورت شکل‌گیری دیپلماسی علمی بین دانشگاه‌های مختلف بیان کرد: باید تعامل و پویایی بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های حوزه تحصیلات تکمیلی با تعریف پروژه‌های مشترک و بهره‌مندی از توانمندی‌های شرکت‌های اجرایی گسترش یابد و از این منوال بیش از پیش ظرفیت‌های مراکز علمی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر ذاکری تصریح کرد: دو دانشکده کم‌ نظیر در کشور شامل دانشکده “مهندسی پیشرفت” و “فناوری‌های نوین” در دانشگاه علم و صنعت ایران طی یک دهه گذشته راه‌اندازی شده، که در حوزه نانو، انرژی و ماهواره فعالیت می‌کنند. تا امروزه سه برنامه راهبردی در ارتباط با صنعت در دانشگاه علم و صنعت ایران اجرایی شده و یک برنامه راهبردی نیز در حال اجرا می ‌باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان بیان کرد: در دانشگاه علم و صنعت ایران از همکاری‌های بین دانشگاهی و مشترک اعضای هیئت علمی حمایت می‌شود؛ این امتیازات در آیین‌نامه‌های پژوهشی ما لحاظ شده است.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا