Skip to content
اعلام نتایج اولیه کنکور 98

اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۸ : ۱۶ مرداد

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در رابطه با آزمون سراسری اعلام داشت: اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۸ روز چهارشنبه ۱۶ مردادماه از طریق انتشار کارنامه صورت خواهد گرفت.

گام‌های پس از اعلام نتایج اولیه کنکور ۹۸

داوطلبان آزمون سراسری ۹۸ ضروری است پس از اعلام نتایج اولیه کنکور، اقدامات ذیل را انجام دهند:

۱ – مطالعه کامل دفترچه انتخاب رشته

دفترچه انتخاب رشته

در نخستین گام، لازم است تا دفترچه انتخاب رشته منتشر شده از سوی سازمان سنجش، به دقت و به صورت کامل مورد مطالعه قرار گیرد. متاسفانه در موارد بسیاری مشاهده شده که داوطلبان صرفاً به سراغ کدرشته‌های مورد نظر خود رفته و از مطالعه سایر قسمت‌های دفترچه و حتی شرایط خاص برخی کد رشته‌ها غافل می‌شوند. به یاد داشته باشید کد رشته‌های دانشگاه‌های سراسری در بخش اول و کد رشته‌های دانشگاه‌های پیام نور و فرهنگیان در بخش انتهایی دفترچه ذکر شده‌اند. همچنین در گروه تجربی، کد رشته‌های زیر نظر وزارت بهداشت (دانشگاه‌های علوم پزشکی) در بخش دوم درج شده است.

۲ – شناسایی رشته‌ها و دانشگاه‌ها

در گام بعد، لازم است نسبت به شناسایی رشته‌هایی که قصد انتخاب آن را دارید اقدام نمایید. مجموعه رشته‌های گروه‌های زیر در بخش انتخاب رشته سازمان بین‌المللی دانشگاهیان معرفی شده‌اند:

همچنین در وب‌سایت سازمان، نسبت به معرفی دانشگاه‌های مطرح کشور اقدام‌شده است.

۳ – استفاده از سامانه انتخاب رشته رایگان

پس از شناسایی دانشگاه‌ها، شهرهای مدنظر جهت تحصیل و رشته‌های مورد علاقه تان، می‌توانید از سامانه انتخاب رشته رایگان سازمان بین‌المللی دانشگاهیان استفاده نمایید. این سامانه حاوی تمام کدرشته‌های منتشرشده در دفترچه سازمان سنجش است. این سیستم بر اساس الگوریتم هوشمند، نسبت به انتخاب رشته برای شما اقدام می‌کند.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا