Skip to content
خیران علم و فناوری

خیران علم و فناوری و کارآفرینی دانشجویان

رییس ستاد خیرین وزارت علوم: خیران علم و فناوری به حوزه کارآفرینی و حمایت از اشتغال دانشجویان و محققان دانشگاه‌ها ورود پیدا کرده‌اند.

خیران علم و فناوری

حسین عسکریان ابیانه ضمن یاآوری فعالیت‌های حامیان یا خیرین عرصه علم و فناوری در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی، بیان کرد: خیران علم و فناوری از نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه‌ها مطلع می‌شوند و به دلیل وجود مشکلات در زمینه اشتغال دانشجویان، این خیرین در مراکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه‌ها هم فعالیت‌های حمایتی انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: در تعداد زیادی از دانشگاه‌ها، خیرین عملیات فعال کردن مراکز نوآوری و کارآفرینی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. تنها وظیفه هماهنگ کردن خیرین بر عهده وزارت علوم،تحقیقات و فناوری است و بنیاد خیران هم تلاش می‌کند آنان را به سمت نیازهای واقعی موجود هدایت کند.

نمونه فعالیت‌های خیرین در دانشگاه‌ها

عسکریان ابیانه در مورد ورود حمایت‌گران علم و فناوری در زمینه اشتغال‌زایی و رشد کارآفرینی به چند مورد اشاره کرد:

  • در کاشان یک مرکز فناوری اسانس وابسته به دانشگاه این شهر وجود دارد و خیرین علم و فناوری این واحد را تبدیل به نیمه صنعتی و صنعتی می‌کنند.
  • یکی از حامیان مرکز کارآفرینی برق و الکترونیک، یک شبیه ساز برق را در شهر بیرجند جهت تامین نیازهای برق این منطقه تاسیس کرده است.
  • دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران توسط یکی از خیران این دانشگاه در حال گسترش است و با توسعه آن، کارهای تحقیقاتی و پژوهش های کارآفرینانه افزایش خواهد یافت.
  • خیرین برای دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر نیز که دارای زمین کمی هستند و امکان تاسیس پارک علم و فناوری را ندارند، در حال ایجاد برج فناوری هستند.

رییس ستاد خیرین وزارت علوم در پایان گفت: تعداد بنیادهای ثبت شده تا سال ۱۳۹۲ بسیار محدود بود و در سال ۱۳۹۶ افزایش یافت. تعداد این بنیادها در سال ۱۳۹۵ به ۲۸ عدد افزایش یافت و سرانجام به ۷۲ عدد رسید.

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا