Skip to content
۳۳ متقاضی برای هر یک جایگاه شغلی

۳۳ متقاضی برای هر یک جایگاه شغلی دانشگاهی

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اعلام وجود ۳۳ متقاضی برای هر یک جایگاه شغلی دانشگاهی گفت: در مورد بعضی پست‌های عضویت هیئت علمی تعداد متقاضیان به ۱۵۰ نفر هم می‌رسد.

مثلث دولت، صنعت، دانشگاه

سعید رضا عاملی در طی دیدار جمعی از اعضای انجمن علمی ارتباط صنعت بیان کرد: در بحث ارتباط دانشگاه، صنعت و دولت، این رابطه سه‌ضلعی بایستی به یک سیستم هوشمند تبدیل شود و در صورتیکه این نظام هوشمند ایجاد شود، دیگر شاهد شکل‌گیری یک رشته دانشگاهی بدون توجه به بازار کار آن رشته نخواهیم بود.

وی در ادامه تاکید کرد: البته در بحث ارتباط دانشگاه، دولت و صنعت آنچه که اهمیت زیادی دارد توجه به این مسئله است که مقصود از صنعت، بازار کار است که دربرگیرنده بازار بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات و سایر بازارهای کار است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: ناگفته نماند یک نگرانی در مورد برقراری این رابطه سه گانه وجود دارد و آن این است که طرز نگاه و تفکر سنتی توانایی رساندن ما به هدف مطلوبمان را ندارد. البته الزاما هم رشته تنها با هدف ایجاد شغل بوجود نمی‌آید و توسعه ظرفیت و تقویت بنیان دانش یک بعد مهم از توسعه دانش‌های آموزش عالی به‌شمار می‌آید.

۳۳ متقاضی برای هر یک جایگاه شغلی

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی ضمن اشاره به وضعیت کنونی بازار کار کشور اعلام کرد: امروز برای هر یک جایگاه شغلی دانشگاهی تعداد ۳۳ متقاضی وجود دارد و در بعضی پست‌های عضویت هیئت علمی این تعداد به ۱۵۰ متقاضی نیز می‌رسد.

وی اظهار کرد: یکی از مواردی که به مسئله اشتغال فارغ‌التحصیلان ارتباط کامل دارد برنامه آمایش آموزش عالی است. طرح آمایش در حقیقت با توجه به ظرفیت‌های دانشگاهی و نیازهای محلی بازار، فارغ‌التحصیل را به‌طور نسبی متناسب با نیاز بازار کار پیش‌بینی می‌کند.

وی گفت: یکی از اقداماتی که انجمن‌های علمی می‌توانند انجام دهند، ایجاد همین نظام یکپارچه ارتباطی میان صنعت، دولت و دانشگاه است.

کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت

در ادامه مراسم دکتر مسعود شفیعی، دبیر اجرایی کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت ضمن ارائه گزارش‌هایی از فعالیت‌های کنگره اعلام کرد: تا به امروز تعداد ۲۱ کنگره از سال ۱۳۷۲ به میزبانی دانشگاه‌های مختلف کشور برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: دبیرخانه دائمی «کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی» تشکیل شده و همچنین از سال ۱۳۸۳ «انجمن جمعیت ایرانی پیشبرد ارتباط صنعت و دانشگاه» زیر نظر وزارت علوم فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

 

برای این نوشته 0 نظر ثبت شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

برگشت به بالا